Počuli ste v poslednom čase nejaké dobré správy?

Shaking handsAko reagujete na niečiu dobrú správu? Môže váš vzťah poškodiť alebo vylepšiť?

Ak ku vám príde zamestnanec (alebo priateľ alebo ktokoľvek iný) s dobrou novinkou, ako reagujete? Odchádzajú od vás tak, že sa cítia uspokojení, inšpirovaní a motivovaní? To je to, o čo sa ako vodcovia usilujeme, však? Alebo od nás odchádzajú demotivovaní?

Môžete byť prekvapení, keď zistíte, že možno márnite príležitosťou alebo čo je ešte horšie, ubližujete vzťahu a ani si to neuvedomujete. Skúsme sa trochu vhĺbiť do osobnej psychológie, aby sme zistili prečo.

Tu je príklad na ilustráciu konceptu, ktorí vám chcem dnes prezentovať. Ako reagujete, keď vám váš životný partner povie, že on alebo ona bola práve povýšená?

1. Reagujete s nadšením (aktívne, konštruktívne)? „Hej, to je fantastická správa! Musíš byť na seba hrdý/hrdá. Čo keby sme to dnes večer išli von osláviť?

2. Ukážete potenciálne problémy alebo horšiu časť dobrej udalosti (aktívne deštruktívne)? „Oh, oh, znamená to, že budeš robiť dlhšie a viac cestovať?“

3. Poviete niečo málo, že ste radi, že počujete takúto novinku (pasívne-konštruktívne)? „To je skvelé, miláčik.“

4. Vyzeráte bez záujmu (pasívne-deštruktívne)? “Čo je na večeru?“

Prvý prípad je samozrejme najlepšou reakciou – keďže posilňuje radosť z dobrej situácie a prispieva k UPWARDS SPIRAL pozitívnych emócií. Toto je kľúč k silným vzťahom. Výskumník Washingtonskej univerzity, John Gottman, zistil, že partneri v uspokojivom manželstve povedia jeden druhému najmenej päťkrát viac pozitívnych vecí než negatívnych.

Vráťme sa však späť do sveta úspechu a vodcovstva. Čo si myslíte, ako by vaši zamestnanci opísali vaše typické reakcie na ich dobré správy?

1.Aktívne/konštruktívne

Môj manažér zvyčajne reaguje na moje dobré správy s nadšením, niekedy je dokonca nadšenejší ako spočiatku ja. Často ma povzbudzuje, aby som si užil ten moment a venuje mi svoj čas na počúvanie a na kladenie otázok.

2. Pasívne/konštruktívne

Môj manažér z toho nerobí veľkú vec, ale som si istý, že sa z toho teší.

3. Aktívne/deštruktívne

Môj manažér často v mojich dobrých novinkách hľadá problém. Pohár je vždy plný len do polovice.

4. Pasívne/deštruktívne

Niekedy mám dojem, že môj manažér tomu vôbec nevenuje pozornosť alebo jednoducho nemá záujem.

Pre vás ako vodcu je každá interakcia s vašimi zamestnancami príležitosťou na ich inšpiráciu a motivovanie. Staráme sa o to, aby sme strávili veľa času učením manažérov ako prijímať zlé správy, vysporiadať sa s konfliktom, dať konštruktívnu spätnú väzbu a riešiť znepokojenia zamestnancov.

Čo keby sme sa donútili prijímať dobré správy pozitívnym spôsobom? Znie to jednoducho, ale verte mi, nie je to ľahké.

Vyskúšajte to a uvidíte, čo sa stane. Čo by ste mohli stratiť?

Komentáre

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.