Využívanie Vašich informácií

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA

Nedávno som rozmýšľal nad dátami, ktoré zbieram. Som závislý na zbieraní dát: Koľko kilometrov som najazdil na bicykli, koľko peňazí míňam, koľkokrát som sa hádal, koľko jedla som počas dňa zjedol, ako trávim svoj čas, atď.

Nemyslím si, že je to zlozvyk. Problém nastáva vtedy, ak nekonáme to, čo si zaznamenávame. Potom je to rovnako zlé, ako nemať zozbierané dáta. Napríklad: jedným z mojich zamestnaní je vedenie dentálnej kliniky. Nikdy som sa neopýtal mojich klientov mlady-uspesny.sk, či si nehľadajú zubára. Keď som si konečne našiel čas, aby som sa ich opýtal, bol som ohromený počtom klientov, ktorí práve hľadali kvalitné súkromné dentálne ošetrenie.

Som si istý, že zažijete podobný úspech, ak si začnete všímať svoje vlastné informácie.

Vaša emailová databáza

Prešli ste si niekedy vaše kontakty, aby ste zistili, koho ste už dávno nekontaktovali, ak nerátame bežné správy? Pozrite sa na to a urobte si zoznam desiatich ľudí, ktorých DNES skontaktujete. Na túto radu existuje metóda: ak si zaznamenáte viac ako 10 ľudí, nenapíšete nič osobné. Ak to neurobíte dnes, pravdepodobne to neurobíte nikdy. Skúste to. Sľubujem, že za vaše úsilie dostanete aspoň jeden pozitívny výsledok.

Databáza vašich klientov

Pozreli ste sa v poslednej dobe na databázu vašich zákazníkov? Pozrite si tieto dáta. Roztrieďte si ich podľa míňania eur. Rozdeľte si ich podľa hodín, ktoré vám zaberú služby zákazníkom. Zatrieďte si ich podľa úrovne zložitosti. Roztrieďte si ich podľa ich trhového segmentu. Je úžasné, na čo môžete vďaka týmto spôsobom prísť.

Často si niečo nájdem len jednoduchým „triedením“ znakov v databázových programoch ako je Microsoft excel alebo v google osnova. Napríklad, svojich hudobných fanúšikov som si roztriedil podľa okresu, v ktorom žijú. A keď ideme do tej oblasti vystupovať, pošlem pozvánky len tým ľuďom, ktorí bývajú v danej lokalite. Je to skvelé a dáva to možnosti stretnúť jadro fanúšikov kapely.

Štatistiky vašej webovej stránky

To, čo môžete získať z „Google Analytics“, vás naučí, aké je vzájomné pôsobenie ľudí a vašej webovej stránky. Netrávia na nej dosť času? Nekliknú si na linky, na ktoré potrebujete, aby si klikli? Dostávate veľa odpovedí na vaše kampane? To všetko je v dátach stránky. Hoci je to pre vás neznámy jazyk, niekto z môjho internetového tímu bude schopný pomôcť vám to ozrejmiť a vy budete prekvapení tým, čo zistíte.

Váš mobilný telefón

Ocitnete sa niekedy v situácii, keď čakáte v dlhom rade a nemáte čo robiť? Čo tak si prejsť váš zoznam v telefóne a zavolať niekomu alebo odstrániť zo zoznamu každú osobu, s ktorou ste počas roka nehovorili? Budete mať obnovený telefónny zoznam a veľmi rýchlo sa osviežia aj niektoré priateľstvá.

Nie prevratné, ale potrebné.

V Anglicku hovoríme: nie je to raketová veda. Ale zároveň je to jedna z vecí, ktoré nerobíme. Nestrávime len tak nejaký čas nad dátami, hoci ani hodinu a nevyužívame tieto informácie na to, aby sme zistili, čo ďalšie by sme mohli robiť. Myslím si, že to má cenu a ak to neskúsime, strácame šancu na rast.

Čo myslíte?

Komentáre

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.