Nehovor mi „baby“

Napísal  
Zaradené pod DŽENTLMEN, ZA VOLANTOM

Audi A1 je pre prémiovú automobilku z Ingolstadtu veľmi dôležité auto. Á jednotka patrí medzi malé autá, je ale väčšia ako prvý golf, meria necelé štyri metre. Je to autíčko pre dvoch, alebo ako druhé auto do rodiny, do mesta, na nákupy… Ovšem  nabité modernou výbavou, ktorú závidia aj autá z vyšších tried. Znalci audín sa v ňom cítia trochu ako v starom TT -éčku: malá kabína s oblou strechou a vysokými bočnicami vám dáva pocit istoty a bezpečia. Mimochodom v testoch EURO NCAP získala plný počet hviezdičiek 5.

Stredový panel je pekne vysoko, takže rádio je poruke. Príplatkový Bose Surround Sound je špeciálne vyvinutý na počúvanie hudby v kabíne vozidla. Systém poskytuje vynikajúci priestorový zvukový zážitok: prostredníctvom 14 reproduktorov vrátane jedného centrálneho reproduktora v palubnej doske a subwoofera integrovaného v priehlbine pre rezervné koleso v batožinovom priestore. 10-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 465 W pripravil pre vás silné a precízne basy a dynamickú reprodukciu s prirodzenou farbou zvuku. Mimoriadnym dizajnovým prvkom je efekt vznášajúcich sa predných reproduktorov, vytvorený pomocou nepriameho osvetlenia z LED.

Audi Music interface zas zvyšuje škálu pripojiteľnosti externých hudobných zariadení. Do detailu vyšľachtené ovládače klimatizácie zase ukazujú, že ani na malom audi sa nešetrilo starostlivosťou o detail a skvelé spracovanie. K tomu si môžete interiér oživiť príplatkovými farebnými prvkami. Kufor je skvele prístupný, ideálny na šport, či nákupy. Obsah 270 litrov zväčšíte sklopením zadných sedadiel až na pekných 920 l.

Úplne postačujúca je benzínová preplňovaná jedna-dvojka s výkonom 86 koní, ktorá je základnou voľbou v cenníku. Rovnaký motor dostáva aj VW Polo, od ktorého si Audi A1 vypožičal rad dielov, aj Škoda Fabia. Volkswagen ho ale dostáva v silnejšej 105koňovej verzii.

Benziňák zaberá po celej dráhe otáčkomera. Má silu v každej situácii a pekný zvuk. Na diaľnici ho ani pri 150 km/h nezadýchate, skôr oceníte starostlivé odhlučnenie kabíny. Jediné čo v tých chvíľach postrádate, je šestka v skrini manuálnej prevodovky, je to ale skôr pocit, pretože do tej chvíle ste si zvykli radiť v dvoch a pol tisícoch otáčkach.
Pre športovejšie ladených vodičov obľúbenou voľbou bude najsilnejší motor v ponuke: 1,4 s výkonom 122 koní. Platí pre neho to isté, čo pre menší z motorov. K tomu máte viac sily a lepšiu dynamiku, takže sa A1 vie rozbehnúť až cez hranicu dvestovky. Milovníci nafty a úspornej jazdy nájdu v ponuke dve výkonové verzie turbodieselu 1,6 (66 a 77 kW) s priamym vstrekovaním.

Prehľad pohonných jednotiek:

Obsah                                  1,2 TFSI     1,4 TFSI     1,6 TDI      1,6 TDI

prevodovka                            5M             6M/7A         5M             5M

výkon                                     63 kW         90 kW        66 kW       77 kW

max.rýchlosť(km/h    )            180             203           182            190

priem.spotreba(l/100km)         5,1              5,3             3,8            3,9

Všetky verzie majú systém rekuperácie kinetickej energie, ktorý dobíja batériu a štart-stop systém, vypínajúci motor pri státí.

Ja osobne doporučujem k motoru 1,4 TFSI sedemstupňový dvojspojkový automat S tronic. Jazda s ním je lahôdkou a potešením, hlavne v preplnenom meste, či dialničných kolónach. Za ďalší príplatok môžete mať aj krídelká, ktorými volíte prevodové stupne priamo s rukami na volante, keď zvolíte manuálny mód radenia. Aj v tom automatickom prevodovka radí rýchlo a šikovne.

Jazda s A1 je hlavne v meste veľmi pohotová a obratná. Nápravy sú z VW Polo, nastavenie podvozku je trochu iné – typicky audinovské, takže na rozmlátených našich cestách veľmi tvrdé. Kolesá väčších priemerov (17 – 18“) sú síce na pohľad efektné, ja odporúčam zdravý kompromis – 16“max. 17“. Poďakuje sa vám za to vaša chrbtica a spolujazdci. Extra kalibrované riadenie zvyšuje komfort ovládania malej audiny.

Aj napriek krátkemu rázvoru je pri vysokých rýchlostiach malá A 1 pekne pokojná. Zákruty reže s malým naklonením a šikovne reaguje na pokyny riadenia. V zákrutách pomáha volkswagenovská vychytávka, ktorú majú aj ostatné mrňatá v koncerne VW: špeciálna funkcia ESP pomáha lepšie zatočiť pribrzďovaním vnútorného predného kolesa, simuluje sa tak funkcia samosvorného diferenicálu.

Záverom:

A1 je veľké, malé auto. Jednoznačne vnáša do segmentu istú gracióznosť veľkých limuzín bez hračkárskych úletov. Dizajnéri v Audi dokázali, že nie každé mini auto musí mať znaky infantilnosti.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.7/10 (3 votes cast)
Nehovor mi "baby", 1.7 out of 10 based on 3 ratings

Komentáre

2 komentáre v "Nehovor mi „baby“"

  1. alena  

    avatar

    Počas minulého roka 2010 sa mi podarilo testovať tento elegantný, štýlový a svieži „drobček“ menom „Audi A1“. Po polhodinovej testovacej jazde môžem potvrdiť silnú individualitu tohto vozidla a neprehliadnuteľný imidžový odstup, ten bol jednoducho jasný. V ten deň som zažila jeden ozajstný, príjemný, intenzívny pocit, na ktorý sa tak skoro nezabúda… Od tohto pocitu (ako sa vraví, prvé pocity sú tie správne, dajte na ne) má červené Audi A1 svoje miesto na mojej nástenke snov, spolu s ďalšími snami a cieľmi. Držte mi palce! 🙂

  2. Freeride  

    avatar

    Dost my tento clanok pride ako nejaka reklama a este k tomu to je trosku taky ulet od zmyslu tejto stranky

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.