Ovládajte svoj pracovný deň
Odchod z kancelárie na čas je veľmi ťažký, keď ešte stále máte ďalšiu úlohu, projekt alebo požiadavku od šéfa, ktoré máte urobiť predtým, než odídete. Výsledky nedávneho prieskumu ukázali, že viac než 25% Slovákov je zachytených v práci, ktorá ich zdržiava v kancelárii dlhšie, než očakávali a viac ako 13% sa úplne vzdali odchodu z práce načas.
Je ľahké stratiť deň prechádzaním e-mailov, chodením na stretnutia a riešením problémov, kým zistíte, že prácu na vašej Najdôležitejšej úlohe ste začali o 17.00, 18.00 alebo 19.00 hodine.
Tu je lepší spôsob.
Ak nie ste sústredený a nemáte ujasnené najvyššie prioritné úlohy, ukončenie práce v regulérny čas so zmyslom výsledku je nemožný. „Špička“ – posledná hodina dňa (alebo dve alebo tri) – sa stanú stresujúcim časom, aby ste zvládli veci, o ktorých ste si mysleli, že na ich uskutočnenie budete mať celý deň, 8 hodín predtým, než ste prišli do práce.
Najprv urobte jednu vec – POTOM prejdite na svoje e-maily
Vyberte si jednu úlohu – hoci aj malú – a najprv ju urobte. Dosiahnutie niečoho skoro ráno udá tón zvyšku vášho dňa a garantuje, že nezáleží na tom, koľko vecí musíte vyriešiť, stále môžete povedať, že už ste niečo urobili. Ak ste raz „otvorený pre biznis“ a musíte sa sústrediť na prichádzajúce požiadavky, je príliš ľahké byť zmietnutý do nepríčetnosti. Preto začnite svoj deň správne a dokončite aspoň jednu vec.
Zámerne si vyberte vaše Najdôležitejšie Úlohy
Každý deň je milión vecí, ktoré máte urobiť, ale pravdepodobne 1 alebo 2 sú najvyššími prioritami. Aj keď možno nie ste fanúšikom zoznamu „urobiť veci“, nepochybne môžete určiť jednu alebo dve Najdôležitejšie Úlohy dňa.
Takže tu je vaše určenie.
Je piatok. Takmer koniec dňa. Zámerne si určite vašu najdôležitejšiu úlohu na pondelok ráno. Uistite sa, že je drobná, dosiahnuteľná a dôležitá. Zapíšte si ju a umiestnite na viditeľné miesto, hoci aj na vaše dvere. Keď v pondelok ráno prídete do práce, bude to prvá vec, ktorú urobíte. Bez ohľadu na iné veci.
Určite si svoje priority hneď
Nezdá sa to – zvlášť na začiatku vášho pracovného dňa, ktorý sa zdá časovo dlhý – ale váš čas je limitovaný. Je len istý počet hodín počas dňa, ale existuje nelimitovaný počet vecí, na ktorých by ste mohli pracovať. Uistite sa, že pracujete na najdôležitejších úlohách.
Ak je pre vás ťažké odísť z práce načas alebo neustále na konci dňa panikárite, pretože ste neurobili niečo rozhodujúce, je čas prehodnotiť priority a zmeniť to. Určite si, na čom záleží najviac a sústreďte sa najprv na to.
Urobte si popracovné záznamy
Ak musíte vyzdvihnúť svoje dieťa o 15.00 hod. zo škôlky alebo vás váš priateľ čaká v telocvični alebo máte rezerváciu s priateľkou v reštaurácii, pravdepodobne odídete z práce načas.
Ukončite časové poplachy
Posledný z trikov „odíďte z práce načas“: rozhodnite sa na začiatku dňa, o ktorej dnes odídete z práce a dajte si budík. Ak vaša manželka dnes pre vás varí večeru a musíte byť o 18.00 hod. doma, nastavte si budík na 17.00, 17.30, 17. 45 a 17.55 hod (aj viac, ak je to potrebné), ktorý hovorí: „Hej! Je čas skončiť a ísť domov!“ Vopred sa mentálne pripravte na dokončenie vecí načas, aby ste neboli prekvapený, keď vám manželka o 18.30 hod. zavolá pýtajúc sa, kde ste.
Aké sú vaše stratégie na to, aby ste sa v práci nezdržali až do 21.00 hod.? Dajte nám vedieť v komentároch….
Článok napísal Daniel Shaw
Komentáre
Povedzte nám, čo si myslíte ......
Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.