Čo potrebujete (a nepotrebujete) pri začatí podnikania na Slovensku?

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Nedávno som v našom inboxe videl niekoľko e-mailov, ktoré sa nás pýtali na nápady pre začatie nového podnikania na Slovensku. Takže dnes som sa rozhodol, že dám dokopy jednoduchý príspevok, ktorým začnem moje hlavné názory na to ako začať s podnikaním na Slovensku

  • Podnikateľský plán vám pomôže pri premýšľaní, kam smerujete s vašou spoločnosťou, pri formovaní vašich nápadov, atď. Ale počas začínania väčšiny z mojich projektov som musel počas 30 dní zmeniť zameranie a kvôli tomu sa na podnikateľské plány často zabúda. Kľúčový bod je: tvrdo rozmýšľajte nad začatím vášho podnikania a napíšte si vašu celkovú stratégiu, ale neuviaznite v detailoch dokonalého plánu.
  • Je dôležité mať istotu v dostatočnom množstve peňazí. Ale nie je to dôležité, kým si overíte, že váš nápad bude fungovať. Inými slovami, ak máte produkt, ktorý chcete spustiť, najprv sa starajte o prototyp a neskôr o to, či by ste mali byť živnostník alebo spoločnosť s ručením obmedzeným alebo akciová spoločnosť. Ak na začiatku vaše právne postavenie nie je veľmi dôležité, je potrebné, aby ste to najskôr prerokovali so svojimi podnikateľskými partnermi. Potrebujete si zvyknúť na tieto konverzácie ešte skôr, než začnete profitovať.
  • Nepredpokladajte, že si ľudia budú kupovať alebo používať čokoľvek vytvoríte. Strávte seriózny čas pri rokovaní s vašim predpokladaným trhom a ukážte im, aké sú vaše kreatívne plány. Môžete sa veľmi rýchlo naučiť, že buďto produkt, ktorý chcete vytvoriť alebo odberatelia, ktorým to chcete predať, nie sú najlepšou voľbou a stále máte čas, aby ste zmenili svoju koncepciu skôr, než podnikanie zlyhá.
  • Nemusíte mať v banke €25 000, aby ste začali váš biznis. Nik z nás nemal, keď sme začali s našimi prvými projektmi. Najlepší čas na začatie podnikania nie je vtedy, keď máte veľa majetku, ale keď máte menej dlhov.

Marketing

  • Používanie internetu na marketing nie je lacné. Ak je to urobené správne, potom je to vyžaduje obrovský časový záväzok a bez tohto záväzku, je to len strata času. Ale ak je to urobené správne, môže to byť veľmi prospešné.
  • Buďte iný. Ak nie ste iný, nie ste nezabudnuteľný. A ak nie ste nezabudnuteľný, už ste zabudnutý.
  • Ak je vašou značkou riešenie špecifických problémov, potom je to dobrý začiatok. Ale ak je vaša značka o väčšej idei, o príčine, životnom štýle, potom ľudia budú mať príčinu vrátiť sa k tomu, držať sa toho, zapojiť sa do toho.
  • Aj keď máte skvelý marketing, nič sa neuskutoční, kým nebudete mať odbyt.

Úspech a vy

  • Uvedomte si, čo znamená úspech pre vás, zvlášť v oblasti podnikania, v rodine, v životnom štýle a v peniazoch. Napríklad, ak každý deň pracujete do polnoci, ale neoddýchnete si, naozaj ste dosiahli úspech?
  • Nezáleží na tom, aká veľká je vaša spoločnosť. Musíte sa rozprávať s vašimi zamestnancami, s každým jedným a prerokovať s nimi ich produktivitu aspoň dvakrát do roka. Prinesie to mnoho informácií aj takých, ktoré ste možno neočakávali.
  • Hoci ste si sami sebe šéfom, vždy si veľmi čisto určite hranice medzi pracovným časom a osobným časom.
  • Ak nemôžete svoj projekt posunúť na ďalšiu úroveň, porozmýšľajte nad zaplatením nejakého externistu, ktorý za vás túto prácu urobí.

Niekoľko posledných myšlienok:

  • Spíšte si všetky veci, ktoré vás držia pozadu. Dokážete tieto výzvy poraziť?
  • Urobte všetko preto, aby ste boli v blízkosti ľudí (online alebo v skutočnom živote), ktorí sú tam, kde by ste chceli byť vy. Skoro sa tam ocitnete sami.
  • Dobrým prostriedkom na začatie je pravidelné čítanie tejto webovej stránky.

Chceli by ste niečo dodať? Dajte nám vedieť v komentároch….

Komentáre

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.