Robte viac
Napísal Peter
Zaradené pod KARIÉRA, PRODUKTIVITA
Verný čitateľ www.mlady-uspesny.sk sa ma včera opýtal prostredníctvom e-mailu: „Ako to robíš, že máš čas na všetko toto – prevádzkuješ 3 spoločnosti, píšeš články, cestuješ a ďalšie veci, ktoré robíš?“
Tu je niekoľko myšlienok:
Čím menej vecí vlastníte, tým menej musíte čistiť, zásobovať, udržiavať, riadiť, chrániť, trápiť sa, stresovať sa, utrácať peniaze, zabúdať a zhromažďovať. Majte minimálny počet vecí tak, aby ste sa cítili pohodlne. (Tento stupeň je pre každého rozdielny a musíte si ho určiť sami pre seba).
Usporiadajte si to, čo si vyberiete, že budete vlastniť a používať. Váš domov a kancelária nemusia byť ako múzeum, ale vy a ľudia, ktorí majú prístup do toho istého priestoru/vecí musia byť schopní ľahko nájsť veci, ktoré potrebujú. Poriadok je lepší než chaos a poriadok vám ušetrí čas a energiu.
Zasväťte sa do úspornej rutiny pre svoje svetské úlohy vo vašom živote a buďte dostatočne disciplinovaní, aby ste túto rutinu udržali. Ak 30 minút denne robíte domáce práce, váš dom viac nebude chaotický. Ale musíte sa zasvätiť týmto denným aktivitám (umývanie riadu, pranie bielizne, ak je to potrebné, uloženie vecí späť na miesto, keď s nimi skončíme, vynesenie smeti do koša, atď.) a nenechať to na ďalší deň. Rovnako to platí aj v práci; musíte zostať špičke úloh, ktoré sú potrebné, inak vás budú prenasledovať. O tomto bode uvažujem aj ako o prevzatí zodpovednosti za veci, ktoré si vyberieme a vlastníme.
Určite si, na čom vám najviac záleží. Urobte si zoznam ľudí, aktivít a vecí v živote, na ktorých vám najviac záleží a potom strávte obrovskú väčšinu vášho času na zameranie sa na tieto prvky. Buďte však k sebe úprimní a zapíšte si do zoznamu to, na čom vás skutočne záleží a nie to, čo si myslíte, že by vám na tom malo záležať.
Pripomeňte si, že aj keby ste mali žiť 100 rokov, život je krátky. Nie je lepší čas na žitie vášho života ako práve teraz. Žite stále s vášňou. Je morbidné rozmýšľať nad tým, ale možno sa raz nedožijete ďalšieho dňa. Prestaňte odkladať veci na zajtra.
Povedzte „nie“ tomu, na čom nezáleží. Ak nejaká aktivita alebo zodpovednosť nie je na vašom zozname toho, na čom vám najviac záleží, povedzte jej „nie“. Naučte sa hovoriť „nie“ takým spôsobom, aby ste neboli tým zlým, ale povedzte „nie“ vtedy, keď to potrebujete.
Radujte sa z ťažkej práce. Práca nám spolu so svojimi možnosťami umožňuje starať sa o veci, na ktorých najviac záleží. Uistite sa, že čokoľvek čo robíte pre kariéru vás teší (ak, tak aspoň minimálne).
Žite zo svojich príjmov a sporte peniaze na dôchodok, na horšie časy a na dobrodružstvá. Žite podľa rozpočtu aj keď nemusíte dbať na svoje utrácacie návyky. Majte dôchodkový účet a dva sporiace účty – jeden v prípade núdze a jeden na kupovanie alebo robenie vecí, na ktorých vám najviac záleží. Radšej nakupujte kvalitu, nie kvantitu.
Dostatočne spite. Uistite sa, že každú noc máte dostatočný spánok. Ak ste dobre oddýchnutý, je ľahšie ostať pokojný, byť produktívny a sústredený na to, čo potrebujete a chcete urobiť.
Máte otázky, ktoré súvisia s organizáciou, upratovaním, domácimi a pracovnými projektami, s produktivitou alebo inými problémami, ktoré by vám mlady-uspesny mohli pomôcť vyriešiť? Predložte svoje otázky mlady-uspesny, choďte na našu kontaktnú stránku a napíšte svoju otázku do obsahového poľa. Napíšte, prosím, do predmetu vášho e-mailu „Pýtať sa mlady-uspesny. Ak vám neprekáža podeliť sa o predstavy priestoru, s ktorými máte ťažkosti, dajte nám o nich vedieť. Čím viac informácií máme o vašej špecifickej otázke, tým lepšie.
Článok napísal Daniel Shaw
slozilovam
Dobrá otázka a ešte lepšia odpoveď! Súhlasím. Mám štyri deti a keď boli aj malé, tak presne takýto systém fungovania sa mi osvedčil.Všetko sa dalo zvládnuť v kľude aj bez pomoci starých mám.
Ťažšie je to teraz, keď majú 16-21 rokov a svojou nedôslednosťou mi prirábajú zbytočnú prácu a ja sa samozrejme bránim. Snažím sa už argumentovať takouto jednoduchou logikou. Raz to hádam pochopia …
Aby sa človek nestratil v tom dnešnom „uponáhlanom“ svete, treba naozaj svoje veci riadiť s rozumom a mať jednoduchý systém.
Záleží však aj od povahy jednotlivca. Mne vyhovuje systém, poriadok, harmónia, veci urobené tak, ako majú byť – potom som aj ja „v pohode“. Niekto môže mať okolo seba neporiadok, chaos … a vôbec z toho nemá stres. Najhoršie je, keď sa takéto protichodné typy stretnú pod jednou strechou, či už doma alebo na pracovisku.