Ako sa starať o Vaše osobné e-maily

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PRODUKTIVITA

e-mail symbolJednou vetou:  Neodpovedajte alebo ani nečítajte väčšinu vašich e-mailov.

Váš inbox môže byť vďaka tejto metóde za minútu čistý.

Tu je môj návrh ako to môžete urobiť:

1.Vyberte všetky reklamné materiály,  letáky, rutinné oznámenia, automatické odpovede, zábavné e-maily, hromadne posielané e-maily, reklamné e-maily a všetko ostatné, čo nie je veľmi dôležité. Jednoducho ich vymažte. Poďme na to! Len to urobte. Budete sa cítiť oveľa lepšie.

2. Vyberte si okolo polovice (alebo viac) z ďalších e-mailov, o ktorých viete, že nie sú dôležité a archívujte ich do súborov podľa predmetu. Napríklad: na zaplatenie, na neskoršie čítanie, rodina, priatelia, atď…

3. Zvyšok e-mailov rýchlo prejdite a takmer každý zarchívujte do súborov. Vyberte si pár, na ktoré odpoviete alebo inak zareagujete (odporúčam maximálne 5). Tieto budú vaše najdôležitejšie.

Odpovedajte na ne troma vetami alebo ešte menej, reagujte na ne okamžite alebo ich založte do svojho kalendára na neskôr.

Hotovo.

Nasledovaním tejto metódy môžete spracovať Váš inbox za menej než 5 minút a dokonca ešte rýchlejšie, ak sa naučíte používať skratky na klávesnici namiesto myši.

Prosím? Pýtate sa na e-maily, na ktoré potrebujete odpovedať? Prezident USA Obama dostáva denne tisícky listov a číta len 10 z nich. Tento spôsob vás núti zjednodušovať, zameriavať sa na to, čo je skutočne a pravdivo dôležité – dôležité princípy ako byť „mladý-úspešný“.

Pracujte s e-mailmi maximálne dvakrát denne a nikdy nie skoro ráno, aby ste si mohli byť istí, že predtým, než vykonáte svoju rutinnú robotu, urobíte niečo, na čom naozaj záleží. V čase, ktorý ušetríte na práci s e-mailmi, urobte niečo úžasné.

Vyskúšajte to jeden alebo dva dni. Potom mi povedzte, či sa váš život stal pohromou. Som si istý, že sa tak nestane. Ak áno, kúpim vám dobrú knihu. Ak nie, a váš život sa stane jednoduchším, potom mi vy dĺžite dobrú knihu 🙂

Ale tak ako všetky veci, o ktorých tu, na mladý-úspešný a mladá-úspešná píšeme, aj toto je o niečom trocha hlbšom: naša potreba odpovedať a reagovať na každú jednu požiadavku, ktorá prichádza, je väčšia  ako schopnosť ovládať naše pracovné dni a robiť to, čo vieme, že je dôležité. Nemusíte reagovať na každý e-mail, odpovedať na každú požiadavku alebo dokonca čítať všetko, čo sa vám dostane pod ruky. Môžete si vybrať len to podstatné a potom pracovať na tom, na čom naozaj záleží. A ak poviete ďalším, čo robíte, že nebudete odpovedať na každý e-mail, potom prestanú Vašu odpoveď očakávať.

Poznámka: Zistil som, že tento spôsob nefunguje pre všetkých, ale nepovedal som, že to bude jednoduchá metóda. Môžete ju použiť dokonca jednoduchšie ako kroky, ktoré som vyššie opísal. Len vyberte 1 – 5 e-mailov, na ktoré odpoviete/budete reagovať a zbytok zarchívujte.

Učte sa viac o jednoduchej produktivite, zamerajte sa na to, aby ste urobili veľké veci navštevovaním našich mesačných „raňajky s úspechom“ alebo príďte na jeden z našich miestnych worshopov.

Komentáre

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.