Hodnoty a záväzky

Život každého z nás je cesta. Niektorí ľudia sa radšej pohybujú po dobre vybudovaných a zjazdných cestách, ideálne po diaľnici. Iní dávajú prednosť vedľajším cestám a kliesnia si svoju cestu sami. Chcem tým povedať, že je veľa spôsobov ako cestovať a žiadny nie je lepší než ten ostatný, pokiaľ ste spokojný s cestou na ktorú ste sa dali. A pokiaľ idete vpred. Problémy sa objavia keď uviaznete v každodennej rutine a neviete sa z nej oslobodiť, prípadne keď zistíte, že idete stále tou istou cestou, alebo ste zabočili nesprávnym smerom a neviete nájsť cestu späť. No ten najťažší stav nastane, keď ste stratili smer. Keď sa dostanete do uvedených situácií, skúste si položiť nasledovné otázky a odpovede si poznačte na papier, ktorý majte poruke.

1.otázka: KDE SOM?

(zrekapitulujte váš súčasný stav, napr. vzdelanie, rodina, financie, kariéra … a zvážte, ktorú oblasť idete zlepšiť)

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

2. otázka: KDE CHCEM SKONČIŤ?

(vaša túžba, cieľ, naplnenie… čokoľvek, čo dáva vášmu životu zmysel…)

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

3.otázka: PREČO TAM CHCEM ÍSŤ?

(odpoveď vám pomôže vyjasniť si zmysel, účel, alebo dôvod – tu buďte k sebe veľmi úprimný)

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

4.otázka: KTORÁ CESTA JE NAJLEPŠIA?

(tu sa trošku potrápte, odpoveď nebude jednoduchá, pri jej hľadaní prídete na mnohé objavy, ktoré vás posunú vpred)

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

5.otázka: ČO OČAKÁVAM, ŽE SA STANE, KEĎ SVOJ CIEĽ NAPLNÍM?

(buďte vo svojej predstave čo najkónkretnejší, odpoveď vám pomôže utvrdiť sa v dôvodoch prečo chcete dosiahnuť tento cieľ)

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

Aby toto malé cvičenie dávalo zmysel je potrebné, aby ste si svoje ciele určili podľa troch kritérií:

HODNOTA

Každý vyznávame iné hodnoty. Pre niekoho z vás je hodnotou dobrodružstvo, pre iného rodina, kariéra, alebo tvrdá ambióznosť. Nech je to čokoľvek, pýtajte sa samých seba: „čo je pre mňa najdôležitejšie?“ Pokiaľ váš cieľ dostanete do tejto kategórie odpovedí vedzte, že ho aj dosiahnete. Nedávajte si prosím ciele niekoho iného, alebo tie, ktoré sú vytvorené pod nátlakom. Ciele, ktoré nie sú vaše nikdy nedosiahnete.

ZÁVÄZNOSŤ

Tu si povedzme jednu zásadnú poučku osobného rozvoja: „dosažiteľnosť každého cieľa je priamo úmerná záväznosti vášho úmyslu ho dosiahnuť“. Čiže majte svoj cieľ stále pre očami a dajte si záväzok, že každý deň urobíte aspoň jeden malý krôčik, ktorý vás privedie do víťazného konca. Vyvarujte sa „svalnatých prehlásení, či zbožných prianí“. Ako sa hovorí – zíde z očí, zíde z mysle. Majte teda svoj cieľ na „muške“ – napríklad napísaný, či nakreslený na papieri a prilepený na chladničke, či inom vhodnom mieste… A často sa k nemu vracajte. Ranné vstavanie, či večerné spytovanie svedomia môže byť tiež vhodným momentom pre utvrdenie sa v záväznosť vášho cieľa.

PROSPECH

Tu si položte otázku: „čo z toho budem mať?“ Prospešnosť, či zmysluplnosť cieľa nielen pre seba ale aj pre iných dáva neviditeľnú silu hlavne pri zdolávaní prekážok, ktoré sa iste vyskytnú. Preto vyberajte svoje ciele veľmi starostlivo a sústredene. Buďte pripravený prijať to, o čo sa snažíte, pretože môžete mať čokoľvek, čo chcete. Ako hovorí jeden môj priateľ: „…po kilomettroch je to trápenie, po metroch je to ťažké, ale po centimetroch je to hračka…“

Želám vám veľa odhodlania a vnútornej sily na ceste k naplneniu vašich cieľov.

Princíp úspechu: Sústreďte sa na to, na čom najviac záleží

sustredit sa co najviac zalezi1. Vaše pracovné prostredie = zameranie

Ak chcete udržiavať svoje zameranie a byť schopný vykonať vašu prácu v rozumnom časovom úseku, je nevyhnutné mať správne pracovné prostredie. Mať miesto, kde môžete vykonávať svoju prácu bez rušivých momentov.

Osobne nenávidím domáce kancelárie . Myslím si, že domov by mal byť miestom, kde sa prichádzate zrelaxovať, byť so svojou rodinou a obnoviť si energiu. To je jeden z dôvodov, prečo často cestujem do Piešťan z môjho domu v Bratislave do mojej kancelárie. Mať prenosnú kanceláriu namiesto domácej kancelárie, vám dáva slobodu pracovať tam, kde vám to najlepšie vyhovuje.V najbližších dňoch napíšem viac o prenosných kanceláriách.

Ďalšia poznámka k vášmu kancelárskemu prostrediu: vždy si ho udržiavajte čisté. Rušivé momenty rušia. Ak chcete robiť menej a dosiahnuť viac, potrebujete jasné zameranie, nie rušivé momenty.

2. Robte si biznisové poznámky

To je nápad, ktorý som prevzal od Richarda Bransona, ktorý povedal, že jeho podnikateľské poznámky zachraňujú jeho podnikanie každý deň. V mojom vreckovom PC je zoznam pravidelne obnovovaných poznámok a nápadov o mojom podnikaní. Len zaraďovaním niektorých týchto nápadov, ktoré som si zapísal, majú často za následok zvláštny podnikateľský úspech.

3. Zoznam „urobiť“

Môj zoznam “urobiť”, ktorý je obsiahnutý aj v mojom vreckovom PC, je organizovaný podľa kategórií. Napríklad, domov, cvičenie na gitare, nakupovanie. Každé ráno sa na tento zoznam pozriem (mám 21 kategórií) a na môj zoznam cieľov a vyberiem si len 3 veci, ktoré v ten deň urobím. Tieto úlohy si zapíšem na hárok papiera A 4, ktorý je 3 krát preložený tak, aby sa mi zmestil do vrecka. Tieto úlohy sú zoradené ako ABC podľa dôležitosti a každý deň si pripravím nový hárok papiera.

4. Naplánujte si svoj deň

Ja si svoj deň plánujem. Nie veci, ktoré musím urobiť.
Napríklad. Denne napíšem 1 článok. Denne dvakrát odpoviem na e-maily behom 30 minút , nikdy dlhšie. Za deň robím na 15 minút sociálny marketing, nikdy dlhšie. Viem, že popoludní, po obede, som zvyčajne trochu ospalý. Na ten čas si neplánujem nič dôležité.

5. Zamestnajte ostatných

Toto musíte robiť, ak sa idete zamerať len na to, v čom ste dobrí. Nemusíte zamestnať jednu dobrú osobu na 40 hodín týždenne, ak je niekedy lepšie zamestnať 2 skvelých ľudí na 20 hodín každý týždeň.

Títo zamestnanci by vás mali odbremeniť o nejakého stresu. Ak nie, minulo to účel. Rýchlo zistite, čo robíte vy alebo oni zle alebo zamestnajte niekoho iného.

6. Jednu hodinu týždenne si vynahraďte na zrkadlenie

Vypnite televízor, hudbu, internet, telefón, deti, manželku, psa a susedov 🙂
Sadnite si so svojimi poznámkami a cieľmi niekde do ticha a spätne premýšľajte nad posledným týždňom: Čo išlo dobre? Čo som mohol urobiť lepšie? Myslite na nasledujúci týždeň: čo musí byť urobené? Ako dosiahnem, aby som to urobil?

7. Použite technológiu

Hocičo, čo v podnikaní robíte opakovane, môže byť zautomatizované. Nájdite spôsob ako to uskutočniť a získate mnoho voľného času.

Ja napríklad používam bezplatný systém nielen na zostavenie mojej databázy a na to, aby sa obnovovala, ale tiež na posielanie masových e-mailov a automatické odpovedanie na e-mailové otázky, ktoré dostávam v pravidelnom čase. Tento jednoduchý software mi ušetrí zhruba 2 hodiny denne, 12 hodín týždenne a takmer 1mesiac za rok. Ako to viem? Program monitoruje, aký dlhý čas mi zaberie napísať tieto e-maily a kontakty od začiatku a potom stále, keď to za mňa urobí, ušetrí sa čas a program ukáže nárast. Fantastické! Nielen program, ale aj jeden mesiac navyše každý rok!

8. Udržte si pozitivitu

Keď mám dobrú náladu, odvediem oveľa lepšiu prácu. Ak nie som šťastný, zvyčajne si potrebujem ísť zabehať, prečítať dobrú knihu, pozrieť si dobrý film alebo stráviť čas s pozitívnymi priateľmi. Vaše najlepšie je ešte lepšie, keď sa cítite pozitívne. Uistite sa, že máte spôsob na to, aby ste sa tak cítili každý deň.

9. Paretov princíp
Paretov princíp hovorí, že menej než 20% čohokoľvek, čo robíme, prináša okolo 80% výsledkov. Ak sa na to pozrieme takto, pomôže nám to uvedomiť si, že najviac musíme zamerať našu pozornosť na to, kde musíme zamerať našu pozornosť v hocijakom danom čase. Opýtajte sa samých seba kým pracujete: “je to, čo práve robím najproduktívnejší spôsob trávenia môjho času?”

10. Prvé veci prvé

Tri najdôležitejšie veci, ktoré ste si zapísali, aby ste ich každý deň robili, by mali byť urobené skôr, než hocičo iné. Rutinné úlohy môžu počkať. Venujte si pocit úspechu skôr, než urobíte niečo, čo robíte bežne, ako napríklad e-maily, telefonáty, predávanie zákazníkom, atď.
Nemôžete sa pohnúť vpred, ak sa stále zaoberáte urgentnými dôležitými úlohami. Musíte sa uistiť, že v pravidelnom čase robíte tieto veci, ktoré možno urobíte iba raz, ale pozitívne ovplyvnia vašu schopnosť dosiahnuť váš dlhodobý cieľ.

Ako sa uisťujete vy, že to, čo musí byť urobené sa naozaj urobí? Dajte nám vedieť v komentároch….

Týždenný posudok

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PRINCÍPY ÚSPECHU

tyzdennikNajdôležitejšou, ale jednotlivo najťažšou časťou toho, ako byť v živote úspešnejší, je urobiť si každý týždeň čas na týždenný posudok.

Nezáleží na tom ako ste organizovaný, aký dobrý je váš organizačný systém, ako si dávate pozor na to, aby ste na konci dňa nemali v schránke žiadne e-maily, ako si robíte zoznam úloh a že pracujete podľa kalendára. Kým všetko teraz nezastavíte a znova sa nepozriete na väčší obraz, stanete sa prepracovanými. Skončíte tak, že budete jednoducho reagovať na to, čo na vás hádžu, namiesto toho, aby ste proaktívne vytvárali okolnosti svojho života.

Takmer každý špecialista, ktorého som čítal, odporúča nejaký posudok. Pár minút vášho času každý týždeň na zamyslenie sa nad tým, kde sa v živote nachádzate.

Hoci existuje mnoho variácií tohto týždenného posudku, základy sú rovnaké bez ohľadu na to, na aký systém sa pozeráte. Týždenný posudok sa dá zhrnúť do troch otázok:

* Čo musím urobiť v nadchádzajúcom týždni?
* Čo robím zle, čo musí byť napravené?
* Aké nové veci by som mal robiť, aby som svoj život nasmeroval tam, kam chcem ísť?

Pripravte sa na svoj posudok

Kým sa niektorým ľuďom darí, keď robia svoj posudok kedykoľvek si nájdu čas, pre väčšinu ľudí je oveľa produktívnejšie, keď každý týždeň venujú čas istý čas tomuto posudku. Mal by to byť návyk, pravidelný čas, ktorý by ste mali dodržať.

* Naplánujte si svoj týždenný posudok do kalendára. Dovoľte si aspoň hodinu, vhodnejšie je dve.
* Skončite svoju prácu skôr, než začnete s posudzovaním.
* Pohodlne sa usaďte. Môžete ísť na miesto, ktoré nesúvisí s vašou prácou.
* Majte so sebou niečo na čo/do čoho môžete písať.
* Uistite sa, že nebudete vyrušovaný. Toto je váš čas!

Týždenný posudok Mladý-Úspešný

Najprv si odpoviem na tieto otázky a napíšem ich na čistý hárok papiera a neskôr ich prepíšem do svojho počítača, projektov a na zoznam „urobiť“. Tu sú otázky, ktoré používam:

* Na čom musím v najbližších dňoch pracovať?
* Aké konečné termíny ma čakajú?
* Sú nejaké nové projekty, na ktorých je čas začať pracovať?
* Čo sa v poslednom týždni nepodarilo? Ako sa z toho môžem poučiť?
* Čo sa počas posledného týždňa vydarilo? Ako sa môžem uistiť, že sa to stane častejšie?
* Ako dobre sa vyrovnávam so všetkými mojimi úlohami a povinnosťami?
* Čo prichádza, na čo sa musím pripraviť?
* Akú pomoc potrebujem?
* Prispieva všetko, čo robím, k môjmu postupu k mojim cieľom? Čo urobím s tým, čo neprispieva?
* Som šťastný tam, kde som? Čo by som rád zmenil?
* Aké sú moje ciele v nasledujúci týždeň? Mesiac? 90 dní?

Vyskúšajte to a dajte mi v komentároch vedieť, ako ste uspeli….

Míňajte menej než zarobíte

Napísal  
Zaradené pod FINANCIE, PRINCÍPY ÚSPECHU

Znie to jednoducho, však? Ešte stále je veľa ľudí, ktorí sa topia v dlhoch (míňajú viac než zarobia) alebo žijú chudobne z mesiaca na mesiac (míňajú práve toľko, koľko zarobia).

Jednoducho míňanie menej peňazí ako zarobíte má vodopád pozitívnych efektov.

Po prvé, začnete odstraňovať svoje dlhy. Míňaním menej, než zarobíte, získavate peniaze, ktoré potrebujete, aby ste mohli viac splácať svoje dlhy. Po čase začnú miznúť, redukujú sa tým vaše mesačné účty a dokonca sa vám lepšie dýcha.

Po druhé, začnete šetriť. Najprv si nasporte nejakú hotovosť na svoj sporiaci účet, umožňite si pustiť sa do šetrenia na núdzový prípad (ako je pokazenie auta alebo strata zamestanania). Budete mať tiež priestor, aby ste začali šetriť na dôchodok, vydláždili si skvelú budúcnosť na najlepší rok vášho života.

Pokračovať v čítaní