Čo je to coworking?
Napísal Peter
Zaradené pod PODNIKANIE, PRODUKTIVITA
Coworking je metóda práce Freelancer v rámci komunity nezávislých pracovníkov (ktorí nezávisle na sebe vykonávajú svoju bežnú prácu) v zdieľanom pracovnom priestore, alebo počas neformálnych coworking stretnutí. Koncept Coworkingu vznikol už v roku 2005, kedy bola otvorená prvá spoločná kancelária v San Franciscu. Odvtedy vznikajú podobné kancelárie po celom svete a táto metóda práce sa stala veľmi populárna.
Pre koho je to určené?
Zábavný. Priateľský. Inšpiratívny. Kolaboratívny. Produkíivny. Ak hľadáte tieto vlastnosti vo vašej kancelárii, coworking kancelária je presne pre Vás. Čo je najdôležitejšou vecou pre začínajúceho podnikateľa? Peniaze! Ako ich vyrobiť, kde ušetriť, ako ich použiť atď. … Samozrejme každý začínajúci podnikateľ hľadá spôsob, ako si udrzať čo najviac peňazi, aby si mohol vybudovať svoju ríšu. Coworking je nová možnosť ako si podnikateľ môže zabezpečiť kancelárske priestory za veľmi nízku cenu, keďže nemusí platit deposit za kancelárske priestory,,samotné vybavenie, energie plus platí za kanceláriu len vtedy keď ju využíva.
Aké su jeho výhody?
Okrem ušetrených nákladov,ďaľšou veľkou výhodou coworking centra je spolupráca s ostatnými spoločnosťami, ktoré využívajú daný priestor. Niekedy sa môze stať, že sa na Váš názor spýtaju ľudia z inej firmy sediacej pri vedľajšom stole alebo naopak. A tým môžu vznikať nové zaujímavé tímy ľudí, ktorí by inak ani nemali veľmi možnosť sa stretnúť. Ako príklad možme uviesť novo vzniknuté Co-working centrum Office Hub Bratislava.
Viac informacií možeťe nájsť na stránke www.kancelariabratislava.sk.
Cestovanie a nákupy v EÚ
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, CESTOVANIE
Blíži sa čas dovoleniek a mnohí z nás sa tešia nielen na oddych a cestovanie. ale aj na nákupy. Veď malý, či väčší darček zo zahraničia poteší istotne každého. Sú však aj takí, ktorí to berú „hopom“, t.j. nakupujú a nakupujú…. Poznám zopár priateľov, čo nedopustia na nákupy v Londýne (ideálne letecky), iní preferujú južnejšie oblasti Európy. Tu si nezaškodí pripomenúť zopár faktov, ktoré je múdre vziať na vedomie, aby ste predišli nepríjemnostiam pri náhodnej kontrole.
Pri cestovaní medzi krajinami EÚ neexistujú žiadne obmedzenia, pokiaľ ide o druh tovaru, ktorý si môžete kúpiť a vziať so sebou, ak je určený na osobnú spotrebu, a nie na ďalší predaj. Dane (DPH a spotrebná daň) sú zahrnuté v cene, ktorú platíte, v ďalšej krajine EÚ sa už neplatí žiadna ďalšia daň.
Tabak a alkohol
Každá krajina môže stanoviť vlastné orientačné úrovne pre osobnú spotrebu tabaku a alkoholu. Inými slovami, ak máte pri sebe väčšie množstvo tohto tovaru, môžete byť požiadaní, aby ste dokázali, že sú určené na osobnú spotrebu, a preukázali ich nákup. Orientačné úrovne nesmú byť väčšie ako: Pokračovať v čítaní
Jeden z dôvodov nezamestnanosti vysokoškolákov
Napísal Mária Beríková
Zaradené pod KARIÉRA
Nezamestnanosť. Stretávame sa s týmto pojmom skoro každý deň. Či už v médiách, na verejnosti alebo priamo u nás doma. Prečo sa tento nezdravý pojem vyskytuje v spoločnosti? A prečo sa práve týka vysokoškolákov? Najmä tých, ktorí už absolvovali vysokú školu. Každý sa nad tým zamýšľa, najviac ten, koho sa táto problematika dotýka. Ale aby preto niečo robil ?!… Niečo, čo ho fakt podnieti k tomu aby si našiel prácu, kde uplatní svoje praktické ale aj vedomostné poznatky. Aby pohladil svoju myseľ a uspokojil svoje potreby. Motivácia. Takto sa nazýva to čarovné slovo, ktoré je potrebné uviesť do svojho zmýšľania. Čo vlastne motivuje Slovákov? Motivuje nás vidina peňazí. Väčšina z nás si myslí, že bez práce nám budú z neba padať pečené holuby a ponuka práce nám zasvieti ak si otvoríme stránku na emaily, pretože včera sme asi celý deň strávili rozposielaním životopisov, to je naše ospravedlnenie za mrhanie času pri počítači. Ak je človek hladný, tak svoje potreby ihneď uspokojí. Prečo to tak nie je aj s prácou? Všeobecne motivácia je psychologický proces, ktorý aktivuje ľudské správanie a dáva mu účel a smer. Je to jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvňujú úspešnosť jedinca. Tak vstaňme z postele, vezmime do ruky dobrú knihu a naučme sa správne vyjadrovať. Doplníme si slovnú zásobu a nebudeme sa báť zdvihnúť telefón a osloviť pracovnú firmu, ktorá nám možno prácu ani neponúka, ale čaká a hľadá práve na takého človeka, ako si ty a nebojíš sa ukázať svoj talent. Tak hľadajme racionálne odpovede a priznajme si aj my chybu, že nie systém v štáte, kríza alebo iné faktory vplývajú na nezamestnanosť. V prvom rade, človek, musí byť ten iniciatívny.
Podnikanie V.
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE
Keď ste úspešne zvládli založenie s.r.o., prípadne inej formy podnikania podľa platnej legislatívy (Obchodný zákonník) a našli ste priestory vhodné pre váš biznis – možno vás napadla otázka „tak ako si moju podnikateľskú kanceláriu zariadim?“ Malá rada na úvod: v skromnosti je čaro. Iste poznáte honosne až prepychovo zariadené kancelárie…. Pýtam sa prečo? Na začiatku podnikania stačí, aby vaše pracovné prostredie vyzeralo prakticky a účelne. Ak zákazník príde k vám do firmy, neohurujte ho drahou koženou sedacou súpravou, alebo dobovým, rustikálnym stolom, ale skôr kvalitou a flexibilitou svojich služieb. Hovoríme tomu tiež „postoj orientovaný na zákazníka“. Investujme radšej do zmysluplného samovzdelávania sa (kurzy, školenia, tréningy), ako do honosných hmotných vecí, ktoré mnohokrát nemajú žiadnu hodnotu v očiach zákazníka. Jednoducho a účelne zariadená kancelária je tou najlepšou vizitkou na úvod. Podľa vašich potrieb a vkusu si zvoľte nábytok, pracovný stôl, počítače, tlačiarne, skenery, rokovaciu časť pre zákazníka atď. Ak je to potrebné – poraďte sa s interiérovým architektom – iste, aj za takéto služby sa platí, avšak výsledok stojí za to. Nezabudnite na dostatočnú zásobu bežného spotrebného materiálu (kancelársky papier, tonery, apod.). Pri organizovaní interiéru svojej podnikateľskej kancelárie nezabudnite na lekárov interiéru. Sú to také izbové rastliny, ktoré majú preukazateľne pozitívny vplyv na organizmus človeka, či na ovzdušie v kancelárii. Tak napríklad formaldehyd, ktorý zostáva po cigaretovom dyme, v kobercoch, nábytku, benzol ako rozpúšťadlo v mnohých lakoch, farbách a lepidlách, kysličník uhličitý, ktorý je prítomný vďaka spotrebe energie na kúrenie a mnohé iné škodliviny sa strácajú práve vďaka rastlinám v interiéri.
Keď si zoberieme štatistiku, moderný človek strávi v uzavretom priestore cca 20 hodín. Preto je vzduch v miestnosti jedným z najväčších rizík zdravia. Škodlivé látky vyvolávajú alergie, astmu, dráždia oči a spôsobujú bolesti hrdla a mnohé i vznik rakoviny. Nezabudnite preto na výber vhodných rastlín – sú dobrým liekom na zdravšie prostredie. Napríklad: Spathiphyllum, Hedera, Dracaena, Ficus, Nephrolepis a iné. Ale o tom až nabudúce.
Podnikanie IV.
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE
Mladý a úspešný podnikateľ pozná okrem iného také pojmy ako ready made firma, podnikateľský plán, jednoduché, či podvojné účtovníctvo, dane, zákazníci, konkurencia, dopyt, druhotná platobná neschopnosť, prezentácia firmy prostredníctvom webových stránok, domény, webhosting ai.. Zastavme sa pri takej banalite akou je adresa firemnej webstránky. Zvoľte si čo najkratší názov, ktorý sa dobre zapamätá. Zvážte vložiť do adresy vášho webu tzv. kľúčové slovo. Keď chcete podnikať napríklad v oblasti autoopráv, rozhodne použite slová typu: auto, moto, servis a podobne. Vyberajte si domenu SK. Skontrolujte si, či je tá, ktorá doména voľná a zaregistrujte si ju čo najskôr. Ak neviete „kam z konopí“ – poraďte sa u kompetentných a veci znalých proesionálov.
Jednou zo základných povinností podnikateľa je viesť účtovníctvo. Poznáme dve sústavy účtovníctva – jednoduché účtovníctvo a podvojné účtovníctvo. Podvojné účtovníctvo môže používať každý podnikateľský subjekt, používanie jednoduchého účtovníctva je vymedzené v zákone – nie je určené pre každého podnikateľa. Odporúčame účtovníctvo zveriť do rúk spoľahlivému profesionálovi, v prípade, že chcete rozbehnúť veľký biznis tak špecializovanej firme. Vždy si prosím zistite referencie. Procesu výberu venujte dostatok času a energie. Platí zásada – výborný podnikateľ má výborného účtovníka.
Máte aj vy prospešné rady či skúsenosti z podnikania?
Radi ich privítame v komentároch.
Podnikanie III.
Napísal Kamil
Zaradené pod VZŤAHY, PODNIKANIE
V predchádzajúcich častiach článkov o podnikaní sme spomínali možnosť predaja spoločnosti. Pri zakúpení tzv. ready-made spoločnosti môžete začať podnikať v priebehu niekoľkých hodín. Tento typ firiem bol totiž založený a pripravený k okamžitému predaju so všetkými právnymi dokumentami. Možno vás bude zaujímať ako je to s konateľom už takto založenej firmy. Predaj spoločnosti a zmena konateľa sú právoplatné dňom podpisu dokumentov. Zápis v Obchodnom registri v zmysle zmien trvá približne 4-6 dní, takže podnikať môžete takmer okamžite. Doporučujeme, aby ste si preverili, či predávaná firma nemá právne vady, resp. záväzky (dodávatelia, odberatelia, daňový úrad, poisťovne..). V rámci prevodu je možné meniť názov spoločnosti aj predmet podnikania, konateľov a taktiež spoločníkov.. Ak máte záujem, je možné zaistiť aj registráciu platiteľa DPH. Samotný prevod ready-made firmy je potrebná prítomnosť všetkých nových konateľov a majiteľov spoločnosti. Potrebné sú len doklady totožnosti týchto ľudí a ak bude nadobúdateľom právnická osoba – je potrebné doložiť výpis z Obchodného registra. Výpisy z registra trestov nových konateľov a doklad na nové sídlo spoločnosti je potrebné doložiť najneskôr do 15 dní odo dňa prevodu. Pokračovať v čítaní
Podnikanie II.
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE
Pre firmu ak chce prežiť v silnom konkurenčnom prostredí je kľúčová čo najlepšia prezentácia. Poznáte slogan „obal predáva“. Treba však ihneď dodať, že nielen obal ale aj profesionalita a kompetentnosť. Pre začínajúcich, ako aj skúsených podnikateľov je stále atraktívnejšia služba sídlo firmy. Táto služba vám dokáže ušetriť množstvo peňazí za vysoký prenájom kancelárskych priestorov. Veľmi výhodná je táto služba aj v prípade, ak firma pre svoju činnosť nepotrebuje kancelárie.
Pri prezentácii firmy je internet dôležitým prostriedkom, ktorý využite naplno. Mnohí sa možno pousmejete nad touto samozrejmosťou – no pozrite si webové stránky našich firiem. Ako by ste ich zhodnotili? Je jedno, či pre umeistnenie vašej webovej stránky využijete lacný webhosting, alebo naopak služby na najvyššej možnej úrovni. Dôležitý je výsledný efekt – akým dojmom pôsobí webstránka na potenciálnych klientov. Prečo?
Všetci vieme, že v modernom svete je firemný web najrýchlejšou, najpohodlnejšou a najprirodzenejšou cestou, ako navštíviť vašu firmu. Za niekoľko sekúnd sa tak o vás, vašich službách či produktoch dozvedia budúci zákazníci viac, ako keby sadli do auta a prišli ku vVám osobne, dokonca rýchlejšie, ako keby vám zatelefonovali. Web sa tak stáva miestom, kde sa častokrát s Vašimi klientami stretnete po prvýkrát a ani o tom nemusíte vedieť….
Nepremárnite preto túto príležitosť.
V prípade, že vaša spoločnosť predáva služby, či výrobky takým spôsobom, že prichádza pri platobnom styku s finančnou hotovosťou, nezabudnite prosím na fiškálne pokladnice. Tieto musia spĺňať požiadavky zákona č. 289/2008 Z.z. v znení neskorších predpisov. Povedzme si to otvorene – kde je hotovosť, tam je aj príležitosť „dohody so zákazníkom o cene“ a tým vzrastá možnosť nezdokladovania reálneho príjmu. Neklamte seba, ani zákazníka, ani štát. Veď súčasná ekonomická kríza je krízou etiky a morálky. Nech je etika v podnikaní vašou normou, o to sa snažte vždy a za každých okolností. Dodržiavať zásady čestnosti a serióznosti dáva úplne iný rozmer vášmu biznisu. Preto pri podnikaní nesmie ísť o príležitosť ozbíjať zakazníka alebo štát o peniaze, ale urobiť z podnikania a obchodu príležitosť pre naše celoživotné zamestnanie.
Podnikanie I.
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE
Keď uvažujete nad myšlienkou „chcel by som podnikať“ je dobré si dôkladne premyslieť, s akým cieľom sa do podnikania chcete pustiť. Mladý a úspešný človek si aj v tejto oblasti stanoví zmysluplné ciele:
Chcem sa sebarealizovať?
Chcem mať vyšší príjem?
Chcem lepšie auto, alebo dom?
Chcem byť sám sebe pánom?
Chcem zbohatnúť?
Túžim po podnikateľskej prestíži?
Čo presne chcem……….?
Úprimné odpovede vám pomôžu nielen určiť si cieľ, ale vyvarujete sa zbytočných chýb hneď na začiatku. Ďalej informovanosť o podnikateľskej „brandži“ je kľúčová. Nemusíte byť stále zavesení na internete, skúste kontaktovať mnohých úspešných aj menej úspešných podnikateľov a spýtajte sa na to, ako im „chutí podnikateľský chlebíček?“ Zistíte, že podnikanie je „rehoľa“ a preto je príprava na tento krok veľmi dôležitá. Starostlivo vypracovaný podnikateľský plán je základom úspechu podnikateľov
Pri podnikaní u nás nepotrebujete napríklad vlastné kancelárske priestory. Jednoducho využijete fenomén s názvom „registračné sídlo“. Registračné sídlo využívajú prevažne firmy, kde majiteľ žije mimo Bratislavy a z akéhokoľvek dôvodu nechce mať sídlo na vidieku, alebo v oblasti, kde býva. Registračné sídlo môže byť na zaujímavej adrese v lukratívnej časti Bratislavy – čo zvyšuje prestíž firmy alebo jej goodwill.
Ďalšou formou založenia/získania spoločnosti sú tzv. ready-made s.r.o. . Ide o kúpu už založenej spoločnosti, ktorá bola pre tento účel vytvorená, nemá žiadne pohľadávky ani záväzky a nevykonávala žiadnu činnosť. Tieto firmy sú zapísnaé v Obchodnom registri, majú pridelené riadne IČO, ich základné imanie bolo splatené v plnom rozsahu a sú pripravené na okamžitý predaj.
Nemenej dôležitou oblasťou je otázka – kapitálu. Máte podnikateľský zámer, dobrý nápad, či myšlienku – no chýbajú vám finančné prostriedky. V dnešnej dobe sú turbulentné zmeny v neustálom pohybe, preto nezabúdajte pri finančnom plánovaní na rezervu, ktorá pomôže preklenúť menej úspešné obdobie. Banky síce peniaze majú, avšak musíte ich presvedčiť skutočne zaujímavým podnikateľským plánom, nad ktorého prípravou strávite celé dni a noci. Môže nastať prípad, kedy nepotrebujete veľký obnos peňazí na to, aby ste naštartovali svoje podnikanie. Na trhu je možné získať aj najvýhodnejšie pôžičky – aj tu rátajte s dostatočnou finančnou rezervou.
Zodpovednosť a motivácia sú dve rozhodujúce slová, nad ktorými neustále uvažujte. Nenechajte sa odradiť počiatočnými neúspechmi – veď tak ako to povedal jeden múdry človek „Prekážky sú tie obávané veci, ktoré uvidíme, keď odvrátime pohľad od svojho cieľa.“
Zjednodušte si život…
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, PRODUKTIVITA
Kto z nás by nechcel žiť lepšie, príjemnejšie či jednoduchšie?
Možno ste čítali množstvo „zaručených tipov“ ako na to. Otázka znie – ako to celé dopadlo? Podarilo sa vám žiť jednoduchšie?
Faktom je, že život od svojich úžasných skúšok neušetrí nikoho. Ide len o to, ako si ho zbytočne neskomplikovať.
Rád by som spolu s vami (ak napíšete dole v komentároch svoj názor, tip, či skúsenosť) sformuloval pár tipov, ktoré nám život určite neskomplikujú ale skôr zjednoduchšia. Píšem úmyselne v prítomnom čase:
1.tip: mám svoj životný cieľ – a každý deň idem za ním. Je jedno či je to osobný, profesný alebo iný cieľ. Dôležité je, že ho poznám, verím mu a idem za ním. Už dávno som sa rozhodol, že nie som ochotný cestovať v loďke života bez kormidla a kapitána!
2.tip: hovorím pravdu – dávam do života svoj charakter, moje áno nech je áno a moje nie nech je nie. Klamstvo v akejkoľvek forme vykoreňujem systematicky zo svojho života! Život v pravde a s pravdou dáva väčší zmysel…
3.tip: každý deň si vypnem všetky technologické hračky (mobil, personálny asistent, počítač ai.) na 60 minút. Práve v tejto chvíli, ktorá tvorí jednu hodinu môjho pozemského života pracujem a zameriavam sa na najdôležitejšie prácu. Nie som predsa otrokom svojich elektronických pomocníkov…
4.tip: nekontrolujem svoju e-mailovú schránku hneď ráno. Viem, že pre mnohých je toto tvrdenie číry nezmysel, ale zamyslite sa: koľko času trávime sledovaním svojich e-mailov, mazaním spamov, odpovedaním na nezmysly, alebo čítaním zaručených pikošiek? Preto si kladiem jednoduchú otázku – „to čo teraz robím, ako ma ide posunúť na ceste k môjmu cieľu?“
5.tip: nezdvíham telefón zakaždým, keď zazvoní. Som slobodný a viem, čo chcem.
6.tip: vstávam skoro ráno, dám si rannú rozcvičku/strečing a som dobrej naladený…Každý nový deň je predsa pre mňa novou šancou a príležitosťou…
7.tip: začínam deň modlitbou/meditáciou a urobím si priestor pre zdravé raňajky. Tak ako telo potrebuje pokrm, aj moju dušu nasýtim hodnotnou stravou – múdrymi myšlienkami o Pravde, Láske a Živote…
8.tip: idem skoro spať – poznáte to „Kto skoro ráno vstáva – toho Pán Boh požehnáva“… Zažil som aj pravý opak – potom deň, ktorý nasledoval nestál za nič. O mojej produktivite ani nehovoriac.
9.tip: prestal som sledovať televíziu. Najskôr som postupne obmedzoval „pobyt pre krabicou“ a dnes tú krabicu nepotrebujem. Môj priateľ mi kedysi povedal, že televízia je najväčší požierač tej najdrahšej komodity ktorú máme – nášho času. A mal pravdu. To, čo potrebujem si cielene prečítam na zahraničných alebo tuzemských weboch (aby som bol vždy v obraze) a viac informácií v tomto smere nepotrebujem. Čas sú peniaze a „preflákaný pred telkou“ sa mi už nikdy nevráti.
10.tip: naučil som sa hovoriť nie. To znamená aj to, že som sa „odstrihol“ aj od negatívnych, pesimistických alebo kontraproduktívnych vzťahov! Spočiatku to bolelo, ale dnes nebanujem. Som predsa človek s vlastným názorom a nemusím vždy a všade počúvať tie neustále reči o veciach, ktoré ma unavujú… Ako hovoril Steve Jobs – zakladateľ Applu „1000 nie vám prinesie nevídanú kvalitu a nové príležitosti do života.“
11.tip: naučil som sa chrániť si svoj čas. Vedecké výskumy (a moje vlastné skúsenosti) hovoria, že priemerne sme v práci prerušovaní/vyrušovaní každých 11 minút. Rozptyľovanie ničí produktivitu a komplikuje život.
12.tip: plánujem si týždeň dopredu. V nedeľu večer si dám na 20 minút „rande“ sám so sebou a napíšem si moje kľúčové priority na celý týždeň. Je jedno či plánujem s perom v ruke, alebo mám overený software. Dôležité je, že si nerobím z plánovania prioritu ale svoje priority si naplánujem.
13.tip: v nedeľu svätím.To znamená, že v nedeľu oddychujem a načerpám nové sily do nasledujúceho týždňa. Je mi úprimne ľúto tých, ktorí si ani v nedeľu neurobia čas pre seba a svojich drahých. Na smrteľnej posteli mi nebude ľúto toho, že som viac nezarobil, ale toho, že som nerozdal viac lásky a pozornosti tým, ktorých milujem.
„Zíď niekedy z vychodenej cesty a ponor sa do lesa. Určite nájdeš niečo, čo si nikdy predtým nevidel.“
(A.G.Bell)
Vodcovstvo ala “Icon ambulance”
Napísal Kamil
Zaradené pod KARIÉRA, VODCOVSTVO
Názov tohto článku by mohol byť aj „Netradičné vodcovstvo“. Rád by som vám mladým a úspešným sprostredkoval zaujímavú a veselú príhodu Vica Gundotru, ktorý je senior vice-president Googlu o telefonáte so Steveom Jobsom – zakladateľom spoločnosti Apple.
Vic spomína:
Raz v nedeľu ráno, 6.januára 2008, som bol na omši, keď mi môj mobilný telefón začal vibrovať. Nepozorovane som sa pozrel, kto mi volá. Na displeji bolo “neznámy”. Rozhodol som sa teda telefonát neprijať.
Po omši, ako som išiel s rodinou k autu, som si skontroloval moje správy. Prijatá správa bola od Stevea Jobsa: “Vic, môžeš mi zavolať? Niečo dôležité potrebujem prediskutovať.” Pokračovať v čítaní