Čo je to coworking?

Napísal  
Zaradené pod PODNIKANIE, PRODUKTIVITA

Notebok_kávaCoworking je metóda práce Freelancer v rámci komunity nezávislých pracovníkov (ktorí nezávisle na sebe vykonávajú svoju bežnú prácu) v zdieľanom pracovnom priestore, alebo počas neformálnych coworking stretnutí. Koncept Coworkingu vznikol už v roku 2005, kedy bola otvorená prvá spoločná kancelária v San Franciscu. Odvtedy vznikajú podobné kancelárie po celom svete a táto metóda práce sa stala veľmi populárna.

Pre koho je to určené?

Zábavný. Priateľský. Inšpiratívny. Kolaboratívny. Produkíivny. Ak hľadáte tieto vlastnosti vo vašej kancelárii, coworking kancelária je presne pre Vás. Čo je najdôležitejšou vecou pre začínajúceho podnikateľa? Peniaze! Ako ich vyrobiť, kde ušetriť, ako ich použiť atď. … Samozrejme každý začínajúci podnikateľ hľadá spôsob, ako si udrzať čo najviac peňazi, aby si mohol vybudovať svoju ríšu. Coworking je nová možnosť ako si podnikateľ môže zabezpečiť kancelárske priestory za veľmi nízku cenu, keďže nemusí platit deposit za kancelárske priestory,,samotné vybavenie, energie plus platí za kanceláriu len vtedy keď ju využíva.

Aké su jeho výhody?

Okrem ušetrených nákladov,ďaľšou veľkou výhodou coworking centra je spolupráca s ostatnými spoločnosťami, ktoré využívajú daný priestor. Niekedy sa môze stať, že sa na Váš názor spýtaju ľudia z inej firmy sediacej pri vedľajšom stole alebo naopak. A tým môžu vznikať nové zaujímavé tímy ľudí, ktorí by inak ani nemali veľmi možnosť sa stretnúť. Ako príklad možme uviesť novo vzniknuté Co-working centrum Office Hub Bratislava.

Viac informacií možeťe nájsť na stránke www.kancelariabratislava.sk.

Podnikanie V.

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Keď ste úspešne zvládli založenie s.r.o., prípadne inej formy podnikania podľa platnej legislatívy (Obchodný zákonník) a našli ste priestory vhodné pre váš biznis – možno vás napadla otázka „tak ako si moju podnikateľskú kanceláriu zariadim?“ Malá rada na úvod: v skromnosti je čaro. Iste poznáte honosne až prepychovo zariadené kancelárie…. Pýtam sa prečo? Na začiatku podnikania stačí, aby vaše pracovné prostredie vyzeralo prakticky a účelne. Ak zákazník príde k vám do firmy, neohurujte ho drahou koženou sedacou súpravou, alebo dobovým, rustikálnym stolom, ale skôr kvalitou a flexibilitou svojich služieb. Hovoríme tomu tiež „postoj orientovaný na zákazníka“. Investujme radšej do zmysluplného samovzdelávania sa (kurzy, školenia, tréningy), ako do honosných hmotných vecí, ktoré mnohokrát nemajú žiadnu hodnotu v očiach zákazníka. Jednoducho a účelne zariadená kancelária je tou najlepšou vizitkou na úvod. Podľa vašich potrieb a vkusu si zvoľte nábytok, pracovný stôl, počítače, tlačiarne, skenery, rokovaciu časť pre zákazníka atď. Ak je to potrebné – poraďte sa s interiérovým architektom – iste, aj za takéto služby sa platí, avšak výsledok stojí za to. Nezabudnite na dostatočnú zásobu bežného spotrebného materiálu (kancelársky papier, tonery, apod.). Pri organizovaní interiéru svojej podnikateľskej kancelárie nezabudnite na lekárov interiéru. Sú to také izbové rastliny, ktoré majú preukazateľne pozitívny vplyv na organizmus človeka, či na ovzdušie v kancelárii. Tak napríklad formaldehyd, ktorý zostáva po cigaretovom dyme, v kobercoch, nábytku, benzol ako rozpúšťadlo v mnohých lakoch, farbách a lepidlách, kysličník uhličitý, ktorý je prítomný vďaka spotrebe energie na kúrenie a mnohé iné škodliviny sa strácajú práve vďaka rastlinám v interiéri.
Keď si zoberieme štatistiku, moderný človek strávi v uzavretom priestore cca 20 hodín. Preto je vzduch v miestnosti jedným z najväčších rizík zdravia. Škodlivé látky vyvolávajú alergie, astmu, dráždia oči a spôsobujú bolesti hrdla a mnohé i vznik rakoviny. Nezabudnite preto na výber vhodných rastlín – sú dobrým liekom na zdravšie prostredie. Napríklad: Spathiphyllum, Hedera, Dracaena, Ficus, Nephrolepis a iné. Ale o tom až nabudúce.

Podnikanie IV.

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Mladý a úspešný podnikateľ pozná okrem iného také pojmy ako ready made firma, podnikateľský plán, jednoduché, či podvojné účtovníctvo, dane, zákazníci, konkurencia, dopyt, druhotná platobná neschopnosť, prezentácia firmy prostredníctvom webových stránok, domény, webhosting ai.. Zastavme sa pri takej banalite akou je  adresa firemnej webstránky. Zvoľte si čo najkratší názov, ktorý sa dobre zapamätá. Zvážte vložiť do adresy vášho webu tzv. kľúčové slovo. Keď chcete podnikať napríklad v oblasti autoopráv, rozhodne použite slová typu: auto, moto, servis a podobne. Vyberajte si domenu SK. Skontrolujte si, či je tá, ktorá doména voľná a zaregistrujte si ju čo najskôr. Ak neviete „kam z konopí“ – poraďte sa u kompetentných a veci znalých proesionálov.

Jednou zo základných povinností podnikateľa je viesť účtovníctvo. Poznáme dve sústavy účtovníctva – jednoduché účtovníctvo a podvojné účtovníctvo. Podvojné účtovníctvo môže používať každý podnikateľský subjekt, používanie jednoduchého účtovníctva je vymedzené v zákone – nie je určené pre každého podnikateľa. Odporúčame účtovníctvo zveriť do rúk spoľahlivému profesionálovi, v prípade, že chcete rozbehnúť veľký biznis tak špecializovanej firme. Vždy si prosím zistite referencie. Procesu výberu venujte dostatok času a energie. Platí zásada – výborný podnikateľ má výborného účtovníka.

Máte aj vy prospešné rady či skúsenosti z podnikania?

Radi ich privítame v komentároch.

Podnikanie III.

Napísal  
Zaradené pod VZŤAHY, PODNIKANIE

V predchádzajúcich častiach článkov o podnikaní sme spomínali možnosť predaja spoločnosti. Pri zakúpení tzv. ready-made spoločnosti môžete začať podnikať v priebehu niekoľkých hodín. Tento typ firiem bol totiž založený a pripravený k okamžitému predaju so všetkými právnymi dokumentami. Možno vás bude zaujímať ako je to s konateľom už takto založenej firmy. Predaj spoločnosti a zmena konateľa sú právoplatné dňom podpisu dokumentov. Zápis v Obchodnom registri v zmysle zmien trvá približne 4-6 dní, takže podnikať môžete takmer okamžite. Doporučujeme, aby ste si preverili, či predávaná firma nemá právne vady, resp. záväzky (dodávatelia, odberatelia, daňový úrad, poisťovne..). V rámci prevodu je možné meniť názov spoločnosti aj predmet podnikania, konateľov a taktiež spoločníkov.. Ak máte záujem, je možné zaistiť aj registráciu platiteľa DPH. Samotný prevod ready-made firmy je potrebná prítomnosť všetkých nových konateľov a majiteľov spoločnosti. Potrebné sú len doklady totožnosti týchto ľudí a ak bude nadobúdateľom právnická osoba – je potrebné doložiť výpis z Obchodného registra. Výpisy z registra trestov nových konateľov a doklad na nové sídlo spoločnosti je potrebné doložiť najneskôr do 15 dní odo dňa prevodu. Pokračovať v čítaní

Podnikanie II.

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Pre  firmu ak chce prežiť v silnom konkurenčnom prostredí je kľúčová čo najlepšia prezentácia. Poznáte slogan „obal predáva“. Treba však ihneď dodať, že nielen obal ale aj profesionalita a kompetentnosť. Pre začínajúcich, ako aj skúsených podnikateľov je stále atraktívnejšia služba sídlo firmy. Táto služba vám dokáže ušetriť množstvo peňazí za vysoký prenájom kancelárskych priestorov. Veľmi výhodná je táto služba aj v prípade, ak firma pre svoju činnosť nepotrebuje kancelárie.

Pri prezentácii firmy je internet dôležitým prostriedkom, ktorý využite naplno. Mnohí sa možno pousmejete nad touto samozrejmosťou – no pozrite si webové stránky našich firiem. Ako by ste ich zhodnotili? Je jedno, či pre umeistnenie vašej webovej stránky využijete lacný webhosting, alebo naopak služby na najvyššej možnej úrovni. Dôležitý je výsledný efekt – akým dojmom pôsobí webstránka na potenciálnych klientov. Prečo?

Všetci vieme, že v modernom svete je firemný web najrýchlejšou, najpohodlnejšou a najprirodzenejšou cestou, ako navštíviť vašu firmu. Za niekoľko sekúnd sa tak o vás, vašich službách či produktoch dozvedia budúci zákazníci viac, ako keby sadli do auta a prišli ku vVám osobne, dokonca rýchlejšie, ako keby vám zatelefonovali. Web sa tak stáva miestom, kde sa častokrát s Vašimi klientami stretnete po prvýkrát a ani o tom nemusíte vedieť….

Nepremárnite preto túto príležitosť.

V prípade, že vaša spoločnosť predáva služby, či výrobky takým spôsobom, že prichádza pri platobnom styku s finančnou hotovosťou, nezabudnite prosím na fiškálne pokladnice. Tieto musia spĺňať požiadavky zákona č. 289/2008 Z.z. v znení neskorších predpisov. Povedzme si to otvorene – kde je hotovosť, tam je aj príležitosť „dohody so zákazníkom o cene“ a tým vzrastá možnosť nezdokladovania reálneho príjmu. Neklamte seba, ani zákazníka, ani štát. Veď súčasná ekonomická kríza je krízou etiky a morálky. Nech je etika v podnikaní vašou normou, o to sa snažte vždy a za každých okolností. Dodržiavať zásady čestnosti a serióznosti dáva úplne iný rozmer vášmu biznisu. Preto pri podnikaní nesmie ísť o príležitosť ozbíjať zakazníka alebo štát o peniaze, ale urobiť z podnikania a obchodu príležitosť pre naše celoživotné zamestnanie.

Podnikanie I.

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Keď uvažujete nad myšlienkou „chcel by som podnikať“ je dobré si dôkladne premyslieť, s akým cieľom sa do podnikania chcete pustiť. Mladý a úspešný človek si aj v tejto oblasti stanoví zmysluplné ciele:

Chcem sa sebarealizovať?

Chcem mať vyšší príjem?

Chcem lepšie auto, alebo dom?

Chcem byť sám sebe pánom?

Chcem zbohatnúť?

Túžim po podnikateľskej prestíži?

Čo presne chcem……….?

Úprimné odpovede vám pomôžu nielen určiť si cieľ, ale vyvarujete sa zbytočných chýb hneď na začiatku. Ďalej informovanosť o podnikateľskej „brandži“ je kľúčová. Nemusíte byť stále zavesení na internete, skúste kontaktovať mnohých úspešných aj menej úspešných podnikateľov a spýtajte sa na to, ako im „chutí podnikateľský chlebíček?“ Zistíte, že podnikanie je „rehoľa“ a preto je príprava na tento krok veľmi dôležitá. Starostlivo vypracovaný podnikateľský plán je základom úspechu podnikateľov

Pri podnikaní u nás nepotrebujete napríklad vlastné kancelárske priestory. Jednoducho využijete fenomén s názvom „registračné sídlo“. Registračné sídlo využívajú prevažne firmy, kde majiteľ žije mimo Bratislavy a z akéhokoľvek dôvodu nechce mať sídlo na vidieku, alebo v oblasti, kde býva. Registračné sídlo môže byť na zaujímavej adrese v lukratívnej časti Bratislavy – čo zvyšuje prestíž firmy alebo jej goodwill.

Ďalšou formou založenia/získania spoločnosti sú tzv. ready-made s.r.o. . Ide o kúpu už založenej spoločnosti, ktorá bola pre tento účel vytvorená, nemá žiadne pohľadávky ani záväzky a nevykonávala žiadnu činnosť. Tieto firmy sú zapísnaé v Obchodnom registri, majú pridelené riadne IČO, ich základné imanie bolo splatené v plnom rozsahu a sú pripravené na okamžitý predaj.

Nemenej dôležitou oblasťou je otázka – kapitálu. Máte podnikateľský zámer, dobrý nápad, či myšlienku – no chýbajú vám finančné prostriedky. V dnešnej dobe sú turbulentné zmeny v neustálom pohybe, preto nezabúdajte pri finančnom plánovaní na rezervu, ktorá pomôže preklenúť menej úspešné obdobie. Banky síce peniaze majú, avšak musíte ich presvedčiť skutočne zaujímavým podnikateľským plánom, nad ktorého prípravou strávite celé dni a noci. Môže nastať prípad, kedy nepotrebujete veľký obnos peňazí na to, aby ste naštartovali svoje podnikanie. Na trhu je možné získať aj najvýhodnejšie pôžičky – aj tu rátajte s dostatočnou finančnou rezervou.

Zodpovednosť a motivácia sú dve rozhodujúce slová, nad ktorými neustále uvažujte. Nenechajte sa odradiť počiatočnými neúspechmi – veď tak ako to povedal jeden múdry človek Prekážky sú tie obávané veci, ktoré uvidíme, keď odvrátime pohľad od svojho cieľa.“

Čo potrebujete k založeniu spoločnosti

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Ak uvažujete o založení spoločnosti s.r.o., v nasledujúcom článku sa dozviete aké dokumenty či potvrdenia potrebujete.

V prvom rade je to spoločenská zmluva, alebo zakladateľská listina. Spoločenskú zmluvu podpisujú všetci spoločníci pred notárom, ktorí sa rozhodli spolu podnikať. Ak chcete vykonávať podnikateľskú činnosť sám, v tom prípade ide o zakladateľskú listinu.

Ďalším krokom je živnostenský list resp. koncesná listina. Ak ide o firmu s viacerými spoločníkmi, živnostenský list potrebuje len konateľ spoločnosti. Koncesnú listinu vystavuje oddelenie živnostenského podnikania obvodného úradu v meste sídla spoločnosti. Na vydanie živnostenského listu je potrebné predložiť kópiu spoločenskej zmluvy alebo zakladateľskej listiny, doklad preukazujúci vašu odbornú spôsobilosť (ak ide o viazanú živnosť), nájomnú zmluvu alebo list vlastníctva nehnuteľnosti, v ktorej sídli Vaša firma, poprípade list vlastníctva a povolenie vlastníka nehnuteľnosti na jej užívanie. Pokračovať v čítaní

Čo sa dá odmerať, to sa dá vylepšiť

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Prečo niektorí ľudia dostanú skvelý nápad a dokážu ho uskutočniť? A iní ľudia, pričom mnohí z nich, ak nie väčšina, sú podnikatelia, idú z nápadu do nápadu a veľmi sa trápia, aby skutočne veci uskutočnili.

Po prvé, premýšľajte nad sebou. Ste „plánovač“ ako ja alebo sám seba označujte za niekoho, kto rád „uskutočňuje veci“?

Väčšina ľudí, ktorí budujú biznis do určitej veľkosti, majú tendenciu byť vo vykonávaní vecí dobrí. Ale keď príde na získanie celej organizácie, aby v biznise vyhrali, zdá sa, akoby mnoho spoločností narazilo do steny.

Ale keď už operujete s tímom, je to úplne iné riešenie. Musíte dosiahnuť, aby všetci pracovali na jednom cieli. A na to, aby sa vybudoval tím svetovej triedy, je potrebné mať mnoho rozličných typov osobností.

Všetci ľudia v tíme, zvlášť vodca, musia mať „zameranie“. Ale na čo sa zamerať?

Ak sa vám nepáči nielen odpoveď, ale ani spôsob, „systém“ sledovania a merania, dnešný článok je pre vás. Pokračovať v čítaní

Jednoduchý obchodný úspech

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Čítali ste knihu Michaela Gerbera „E-myth“? Obsahuje niekoľko nádherných nahliadnutí na nadšených ľudí s úžasnými nápadmi, ale s nedostatkom skúseností pre rast profitujúceho biznisu.

Mnohí z týchto ľudí skončilo v práci, ktorú ani nechceli robiť a nie sú v nej ani dobrí. Takto sú vedení k nešťastiu a stresu, pretože nemôžu robiť to, v čo veria, hoci by to robili, ak by mali šancu.

Gerberovo riešenie v jeho knihe E-Myth je robiť to, v čom ste dobrí, budovať systémy a získavať ľudí, ktorí budú robiť za vás to, čo vy nenávidite a v čom pravdepodobne nie ste dobrí. Ak robíte toto, dosiahnete potenciál zožať finančnú odmenu a slobodu, ktorá prichádza z vytvárania biznisov bez toho, aby obmedzovali vaše vlastné jedinečné schopnosti a záujmy.

Znie to skvele. Vlastne, ja som touto cestou vybudoval, vypestoval a predal niekoľko menších firiem, kde teraz môžem pracovať len 3 – 4 hodiny denne a stále mám solídny príjem.

Ale práve keď píšem tieto príspevky pre www.mlady-uspesny.sk, rozmýšľam o pravom zmysle úspechu v biznise a čo to pre mňa znamená. Pokračovať v čítaní

Čo potrebujete (a nepotrebujete) pri začatí podnikania na Slovensku?

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA, PODNIKANIE

Nedávno som v našom inboxe videl niekoľko e-mailov, ktoré sa nás pýtali na nápady pre začatie nového podnikania na Slovensku. Takže dnes som sa rozhodol, že dám dokopy jednoduchý príspevok, ktorým začnem moje hlavné názory na to ako začať s podnikaním na Slovensku

  • Podnikateľský plán vám pomôže pri premýšľaní, kam smerujete s vašou spoločnosťou, pri formovaní vašich nápadov, atď. Ale počas začínania väčšiny z mojich projektov som musel počas 30 dní zmeniť zameranie a kvôli tomu sa na podnikateľské plány často zabúda. Kľúčový bod je: tvrdo rozmýšľajte nad začatím vášho podnikania a napíšte si vašu celkovú stratégiu, ale neuviaznite v detailoch dokonalého plánu.
  • Je dôležité mať istotu v dostatočnom množstve peňazí. Ale nie je to dôležité, kým si overíte, že váš nápad bude fungovať. Inými slovami, ak máte produkt, ktorý chcete spustiť, najprv sa starajte o prototyp a neskôr o to, či by ste mali byť živnostník alebo spoločnosť s ručením obmedzeným alebo akciová spoločnosť. Ak na začiatku vaše právne postavenie nie je veľmi dôležité, je potrebné, aby ste to najskôr prerokovali so svojimi podnikateľskými partnermi. Potrebujete si zvyknúť na tieto konverzácie ešte skôr, než začnete profitovať.
  • Nepredpokladajte, že si ľudia budú kupovať alebo používať čokoľvek vytvoríte. Strávte seriózny čas pri rokovaní s vašim predpokladaným trhom a ukážte im, aké sú vaše kreatívne plány. Môžete sa veľmi rýchlo naučiť, že buďto produkt, ktorý chcete vytvoriť alebo odberatelia, ktorým to chcete predať, nie sú najlepšou voľbou a stále máte čas, aby ste zmenili svoju koncepciu skôr, než podnikanie zlyhá.
  • Nemusíte mať v banke €25 000, aby ste začali váš biznis. Nik z nás nemal, keď sme začali s našimi prvými projektmi. Najlepší čas na začatie podnikania nie je vtedy, keď máte veľa majetku, ale keď máte menej dlhov.

Marketing

  • Používanie internetu na marketing nie je lacné. Ak je to urobené správne, potom je to vyžaduje obrovský časový záväzok a bez tohto záväzku, je to len strata času. Ale ak je to urobené správne, môže to byť veľmi prospešné.
  • Buďte iný. Ak nie ste iný, nie ste nezabudnuteľný. A ak nie ste nezabudnuteľný, už ste zabudnutý.
  • Ak je vašou značkou riešenie špecifických problémov, potom je to dobrý začiatok. Ale ak je vaša značka o väčšej idei, o príčine, životnom štýle, potom ľudia budú mať príčinu vrátiť sa k tomu, držať sa toho, zapojiť sa do toho.
  • Aj keď máte skvelý marketing, nič sa neuskutoční, kým nebudete mať odbyt.

Úspech a vy

  • Uvedomte si, čo znamená úspech pre vás, zvlášť v oblasti podnikania, v rodine, v životnom štýle a v peniazoch. Napríklad, ak každý deň pracujete do polnoci, ale neoddýchnete si, naozaj ste dosiahli úspech?
  • Nezáleží na tom, aká veľká je vaša spoločnosť. Musíte sa rozprávať s vašimi zamestnancami, s každým jedným a prerokovať s nimi ich produktivitu aspoň dvakrát do roka. Prinesie to mnoho informácií aj takých, ktoré ste možno neočakávali.
  • Hoci ste si sami sebe šéfom, vždy si veľmi čisto určite hranice medzi pracovným časom a osobným časom.
  • Ak nemôžete svoj projekt posunúť na ďalšiu úroveň, porozmýšľajte nad zaplatením nejakého externistu, ktorý za vás túto prácu urobí.

Niekoľko posledných myšlienok:

  • Spíšte si všetky veci, ktoré vás držia pozadu. Dokážete tieto výzvy poraziť?
  • Urobte všetko preto, aby ste boli v blízkosti ľudí (online alebo v skutočnom živote), ktorí sú tam, kde by ste chceli byť vy. Skoro sa tam ocitnete sami.
  • Dobrým prostriedkom na začatie je pravidelné čítanie tejto webovej stránky.

Chceli by ste niečo dodať? Dajte nám vedieť v komentároch….

« Staršie články