Ako si upratať váš život za 1 týždeň
Napísal Peter
Zaradené pod KARIÉRA, PRODUKTIVITA
Tento systém som navrhol preto, lebo verím, že existuje silné spojenie medzi neporiadkom a nedostatkom úspechu. Je to preto, že neporiadok predstavuje vlastnenie viac „vecí“, než môžete zvládnuť a všetky tieto „veci“ stoja peniaze. A navyše zaoberanie sa neporiadkom vyžaduje investíciu času a v našich zaneprázdnených životoch má čas veľmi veľkú cenu.
Upratanie vo vašom živote za 1 týždeň v podstate ponúka detoxikačný plán ako sa zbaviť neporiadku vo vašom domove, kancelárii a v živote len za jeden týždeň. Mal by som hneď na začiatku povedať, tak, ako to robíme pri väčšine vecí, o ktorých píšeme na Mlady-Uspesny, že ak z tohto neurobíte návyk, ktorý budete každý týždeň opakovať, nezažijete s týmto nápadom úspech.
Základy
Väčšina z nás má život zaprataný nadbytkom kníh, práce a vecí. Máme viac vecí, než chceme a pre ktoré máme pravdepodobne čas. Tiež to pociťujem. Vymenil by som všetky knihy z mojej poličky za štyri hodiny denne navyše, počas ktorých by som pracoval na svojich cieľoch.
V našom naháňaní sa za ešte väčším zaprataním našich životov sa tie stávajú podstatne zložité. Zhromažďujeme si viac vecí ako môžeme zvládnuť a niektoré veci sa nám začnú jednoducho vyšmykávať z rúk, pretože deň nemá dosť hodín na všetky z nich. Tie veci, ktoré sa vyšmykujú, naberajú často v našich životoch formu neporiadnych položiek, ktoré jednoducho nestíhame spracovať. Tieto veci majú tendenciu sa v našich životoch hromadiť, zapĺňať naše domovy a naše kalendáre celými radami vecí, o ktoré sa treba starať a vecami, z ktorých sa nemáme čas skutočne radovať alebo ich používať.
Zaoberanie sa neporiadkom je intenzívny proces, pretože to nevyžaduje len zaoberanie sa samotnými kopami vecí, ale to tiež vyžaduje zaoberanie sa elementami vo vašom živote, ktoré neporiadok zapríčiňujú.
Na každú oblasť a na každý deň budete potrebovať: vysávač, vrece na odpadky, prachovku a nejaký čistiaci a leštiaci prostriedok.
Pondelok
Pondelok je najlepší deň v týždni na to, aby sme začali zavádzať nové návyky. Tiež je to dobrý deň na to, aby sme sa pustili do prvých elementov neporiadku, ktorým čelíte počas vášho dňa ako prvým.
Napríklad, mnohí z nás ráno, keď vstaneme, stojíme pred preplneným šatníkom, takže prvým dobrým krokom je urobiť si poriadok v oblečení. Ak máte vo svojom šatníku a v skriniach viac oblečenia, ktoré vám adekvátne nesedí, potrebujete sa nejakého zbaviť.
Prvou vecou, ktorú často vidíme v práci, je náš stôl alebo pracovisko. Predstavte si miesto pre všetky veci, ktoré tam vidíte a nebuďte prekvapení, ak miestom pre mnohé z týchto vecí je smetný kôš.
Utorok
Pre mnohých z nás je utorok najstresujúcejším dňom týždňa, takže je to najlepší čas na to, aby sme sa pustili do oblastí nášho života, ktoré sú najstresujúcejšie a vyžadujú najviac práce, aby fungovali.
.
Doma sa snažte upratať si kúpeľňu (s tým cieľom, aby ste boli schopní ľahko nájsť všetky veci, ktoré potrebujete a vyhodiť veci, ktoré skutočne nepoužívate a ktoré majú tendenciu zapĺňať vašu kúpeľňu) a tiež si sformujte denný plán na domáce práce. Ja v mojom vlastnom živote zisťujem, že keď vykonávam domáce práce rutinne, veci fungujú akosi lepšie.
V práci sa pozrite na svoje papiere a upravte ich tak, aby ste všetky potrebné dokumenty mohli ľahko nájsť a aby menej dôležité veci nezavadzali.
Vo mojej kancelárii sú všetky dokumenty zoskenované a poslané do „evernote“ – do programu, ktorý používam na zbieranie všetkého a originálny dokument je archivovaný. Ak si potrebujem dokument pozrieť, len otvorím evernote a napíšem kľúčové slovo, aby som ho našiel. Takýmto spôsobom v podstate nikdy nemusím na svoj stôl znovu priniesť 99 % dokumentov, ktoré dostávam.
Streda
Streda je stredom pracovného týždňa a je to výborný deň na zameranie sa na komunikáciu a spracovávanie.
Doma sa pozrite na vašu kuchyňu a vašu spálňu. Pre nás aspoň samotná kuchyňa môže byť veľký projekt na upratovanie. Jedna veľká taktika, ktorá funguje, je jednoducho zredukovať vaše kuchynské potreby, nahradiť pätnásť nižšie kvalitných vecí jednou vysokokvalitnou položkou, ktorá vykonáva danú prácu. Nepotrebujete 20 rozličných nožov. Potrebujete jeden naozaj dobrý kuchársky nôž, nôž na chlieb a jeden obyčajný nôž. Nepotrebujete tony hrncov a panvíc. Len 3 – 4, ktoré najčastejšie používate úplne postačuje. Vyhoďte všetky staré, ktoré už viac nepoužívate. Pomôže aj zoznam základných surovín, ktorý môžete použiť každý týždeň.
V práci prehodnoťte vaše cestovanie a váš komunikačný proces. Ako chodievate do práce? Napĺňa vás vaša cesta nepotrebným rozrušením a stresom? Hľadajte menej stresujúci spôsob dopravy do práce. Ak sa vám to podarí, premýšľajte nad tým, ako s ostatnými komunikujete. Prebieha komunikácia disciplinovaným spôsobom s vhodnými emóciami? Zisťujem, že komunikačné programy pre mňa pracujú dobre tak, že každý deň strávim istý čas rozhovorom s mojim personálom, napríklad 10 minút, keď prídem do kancelárie a počas obeda a potom sa zatvorím, aby som sa mohol naplno sústrediť na moje projekty.
Štvrtok
Vo štvrtok by ste sa mali zamerať na organizáciu vášho životného priestoru doma a v práci na váš pracovný tok a na procesy.
Pozrite sa doma na miesta, na ktorých počas dňa trávite svoj čas. Pre nás je to obývačka a samozrejmé miesto, na ktoré padne zrak je polička na knihy. Často sú na nej rozhádzané veci, keď hľadáme rôzne cd, dvd, knihy a brožúry.
V práci si prešetrite ako pracujete na svojich projektoch. Máte problémy s ich skompletizovaním? Máte príliš veľa projektov? Začnite sa pýtať prečo a nájdite pre to príčiny. Pomerne často sa môžu vyskytnúť niektoré jednoduché veci, ktoré vám prekážajú, aby ste vykonávali oveľa lepšiu prácu.
Piatok
Piatkové zameranie je vyhradené na upratovanie vo vašich plánoch. Mnohí z nás majú plány tak plné aktivít, že máme len sotva čas na dôležité veci v našich životoch. Koľkí z vás si prečítali predchádzajúce aktivity a pomysleli si, „Znie to skvelo, ale ja na to nemám čas!“
Najjednoduchším spôsobom ako to urobiť, je jednoducho zhodnotiť veci, ktoré robíte. Zistite, ktoré elementy sú skutočne najmenej dôležité a tak s nimi aj zaobchádzajte alebo nájdite spôsob ako sa ich úplne zbaviť. Potom sa pozrite na veci s najvyššou prioritou a nájdite spôsob ako ich pretlačiť napríklad namiesto uvoľnenia sa pred televízorom po práci. Môžete stráviť krátky čas skutočného relaxu vizualizáciou vašich životných cieľov a potom pokračovať vecami, ktoré musíte urobiť.
Víkend
Najväčším prínosom upratovania je, že naozaj oslobodzuje vaše víkendy. Ak máte vžité rutiny na udržiavanie všetkého počas týždňa a dostatočne ste upratali aj svoj čas dosť na to, aby vám to dovoľoval, vaše soboty sa z dňa upratovania zmenia na veľké bloky voľného času, s ktorými môžete robiť čo len chcete.
To je skutočná odmena, však?
Čo myslíte? Dajte nám vedieť v komentároch…
Článok napísal Daniel Shaw
Komentáre
Povedzte nám, čo si myslíte ......
Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.