Umenie minimalizmu – úspech a luxus

uspech luxusKeď som pred štyrmi rokmi založil svoju dentálnu spoločnosť a dokončil som moju prvú starostlivosť o dobre plateného spokojného klienta, oslávil som túto chvíľu tým, že som si kúpil ľahký čierny bezgolierový kabát Armani. Podľa všetkého existovalo len 250 kusov týchto kabátov navrhnutých a vyrobených v Torine v Taliansku a ja som mal číslo 200. Áno, stál ma viac ako notebook, na ktorom píšem tento článok.

Väčšina mojich priateľov si vtedy myslela, že som sa zbláznil, že som minul toľko peňazí na módu. Dalo mi to však šancu, aby som vysvetlil dva zo základných princípov, ktorými žijem: menej je viac a kvalita je nad kvantitou.

Všetko, čo vlastním, okrem 2 krabíc kníh o podnikaní, 3 gitár, bicykla a samozrejme majetku, ktorý vlastním, by sa zmestilo do veľkého kufra. (Minulý rok som mal možnosť otestovať to, keď som sa pohádal so svojou priateľkou:-).

Na začiatku som si myslel, že úspech znamená vlastnenie množstva drahých vecí. Posledné technologické novinky, najrýchlejšie autá, najdrahšie hodinky, antický nábytok, značkové oblečenie, najlepšie víno, atď. Ale samozrejme, väčšina mojich čitateľov vie, že úspech je o bytí, nie o vlastnení. A kým finančný úspech znamená, že máte možnosť kúpiť si hocičo, čo chcete, zistite, že väčšina tých, ktorí sú úspešní, majú účelné veci a uprednostňujú kvalitu pred kvantitou.

Istým znakom nedostatku dobrého finančného manažmentu sú domovy zapratané mnohými a mnohými vecami – väčšina z nich je bez akéhokoľvek účelu. Alebo tí, ktorí neprestajne nakupujú. Vidia dobrú ponuku a vec kúpia jednoducho preto, že je to dobrá ponuka, nie preto, že to skutočne potrebujú (a nezabúdajme, že v tých, ktorí dobre zaobchádzajú so svojimi financiami, sa odohráva veľká psychická hra medzi chcem a potrebujem).

Späť k môjmu spomínanému kabátu Armarni 🙂

Hovorme jasne. Milujem štýl a kvalitu. A milujem výrobky Armani. Jednoduchosť, ale eleganciu. Kvalitu, ale nie “príliš”. Milujem svoj kabát. Vyrobený z 95% vysokokvalitnej vlny a 5% elasténov, tak, aby objal moje telo. Nie priveľmi tesný, ani priveľmi voľný. Nikdy ho nemusím žehliť. Môžem ho zrolovať a vziať si ho kdekoľvek. štrukturovaný, so švíkmi, perfektne sediaci.

A teraz, prečo píšem tento článok? Tu sú dve myšlienky pre vás, keďže sa chystáte nakúpiť tento mesiac vianočné darčeky:

1. Majte jasno v tom, prečo potrebujete to, čo chcete kúpiť. Na aké použitie? Musí to byť početné alebo kritické. Napríklad, svoj kabát nosím posledné štyri roky každý deň na jeseň a na jar. Je takmer súčasťou môjho osobného imidžu a značky. Znova, znova a znova, zakaždým sa cítim fantasticky a ctím si život a oslavujem ho.

2. Rozumejte cenovému pásmu. Luxus nás nezbaví zodpovednosti k odhadu hodnoty. Ja som si najprv prešiel všetky možné obchody. Armani mi je blízky a tiež jeho reputácia kvality. Tiež som vedel, že hoci je jeho oblečenie drahé, moja peňaženka si to mohla dovoliť. Bez toho by som na začiatku do obchodu nevstúpil. Byť za svoje financie zodpovedný znamená, že nerobíte prehnané rozhodnutia, ktoré nemôžete naplniť bez následku.

Ako sa vy rozhodujete, čo mate kúpiť pre seba alebo pre iných? Dajte nám vedieť v komentároch…

Článok napísal Daniel Shaw

Komentáre

Jeden Komentár v "Umenie minimalizmu – úspech a luxus"

  1. Tequicka  

    avatar

    Tento článok má naozaj šmrnc a lesk. Rada mám veci, ktoré na prvý pohľad upútajú moje oči a mozog hneď zbystrí túto informáciu. Taký zážitok som mala nedávno v obchode s písacím potrebami.
    Hneď na prvý pohľad som videla pod sklom pero, celé čierne v kazete úhľadne spevnené silnou stuhou. V momente, kedy som ho zobrala do ruky som vedela, že je moje. Bolo to pero značky Regal, aj keď som skôr fanúšik pier Lamy. Toto bola srdcová záležitosť.
    Do dnešného dňa som s ním spokojná, pretože „sme si padli do oka“ .
    V našom živote a v živote každého jedinca sú veci na ktorých kúpu sa pripravujeme systematicky, zisťujeme parametre, referencie, aj reklamácie ak chceme vedieť čo to o výrobku a samozrejme cenu. V iných prípadoch je to bez debát hneď jasné a usmievame sa ešte cestou z obchodu a možno aj nasledujúci deň.

    Samozrejme premyslenie nákupu vyžaduje plánovanie a zmysluplné nákupy nám prinesú radosť, aj naším blízkym.

    V dnešnej dobe, sú ľudia, ale tak trošku rozmaznaní, aj napriek nedostatku pracovných miest, zvýšeniu fin. nákladov, chýba pokora, vďaka a radosť z darčeku, už ich nepoteší čokoľvek ako v dobách pred pár rokmi. Vtedy to bolo to radosti, z „tej atmosféry“ obdarovania, ani ste si netrúfali povedať toto nechcem, to sa mi nepáči, pretože sa nám to nezdalo vhodné.

    Vážení čitatelia MLADÝ-ÚSPEŠNÝ obdarujte sa sami za tvrdú prácu, a obdarujte aj tých ktorí to naozaj ocenia.

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.