Úspech v novej práci

Napísal  
Zaradené pod KARIÉRA

Začiatky v novej práci môžu byť ťažké. Pravdepodobne sa presúvate z práce, kde ste všetkých poznali a tiež ste vedeli ako tam všetko funguje. V novej kancelárii to tak pravdepodobne nebude. Všetko sa musíte naučiť opäť odznova. Hoci ste ideálny zamestnanec na daný post, tento návod vám pomôže k prechodu stať sa ešte úspešnejším.

1. Všetko si to zapíšte

Zistil som, že sa môže zdať nezmyselné zapisovať si každú malú radu, ktorú vám nový spolupracovníci a vedúci dávajú, ale ak to máte zapísané, znamená to, že sa nemusíte pýtať druhýkrát. Zaznamenané zvyky a procesy – a prípadne i príležitostné heslo – môžu pomôcť, hoci aj keď si robíte poznámky, keď sa nikto nepozerá.

2. Buďte spoločenský

V novej práci nie je miesto na plachosť. Väčšina kancelárií má aspoň nejakú kultúrnu úroveň a vy nie ste výnimkou len preto, že ste novou osobou. Najlepším istením pre vás môže byť to, že budete spoločenský voči svojim spolupracovníkom. Ak to urobíte, dostanete tipy na informácie ako komu sa vyhýbať, kto by vám mohol pomôcť s jednotlivými problémami atď.

3. Robte si svoju prácu, ale nepreháňajte

Možno to znie zvláštne vyhýbať sa naháňaniu sa za novými projektami alebo veľkými zmenami, keď práve začínate v novej spoločnosti. Možno chcete, aby vás videli ako veľmi aktívneho alebo vás možno zamestnali preto, aby ste urobili veľké zmeny. Ale dajte tomu krátky čas predtým, než sa začnete naháňať – hoci počkajte týždeň. Môže to byť dosť na to, aby ste zistili, do ktorého projektu chcete naozaj vstúpiť alebo akým problémom budete čeliť, keď budete chcieť niečo zmeniť.

4. Združujte sa mimo práce

Ak vás vaši spolupracovníci pozvú na obed alebo vám navrhnú stretnutie mimo pracoviska, ten čas za to stojí. Vaši kolegovia vám môžu spríjemniť vaše pracovisko a môžu byť aj neskôr cennou súčasťou vášho života.

5. Urobte si zo svojho stola vaše miesto

Aj keď sa delíte o kanceláriu, môžete si zo svojej časti miestnosti urobiť príjemnejšie miesto. Obľúbený obrázok alebo plagát môže urobiť vaše miesto prívetivé a úpravou vášho zariadenia si môžete uľahčiť jeho použitie. Udržujte ho tak, aby to malo zmysel, samozrejme – zvlášť vtedy, ak sa o kanceláriu delíte s niekým ďalším, veď predsa nechcete, aby vaše miesto vyzeralo neprofesionálne.

6. Zaregistrujte sa pri svojom šéfovi

Nie všetci vedúci nájdu spôsob ako vám povedať, že svoju prácu robíte správne. Preto je pre vás dôležité, aby ste vypátrali túto informáciu sami, zvlášť keď ste práve začali a môže to zmeniť váš postoj. Nikdy nechcite čakať, kým sa poprvýkrát stretnete s vedúcim, aby ste zistili, čo si myslí o vašej práci.

V prvý deň nemusíte svoju prácu vykonávať perfektne. Adaptovanie sa v novej spoločnosti je proces: je to dôležité, pretože väčšinu vášho dňa budete tráviť s týmito ľuďmi a ste závislý na tomto zamestnávateľovi, aby ste si boli istý, že budete mať peniaze, ktorými zaplatíte vaše účty. Nemusíte pre svojich kolegov priniesť darčeky, ale musíte vynaložiť vážne úsilie na adaptáciu.

Je cenné zaznamenať si, že nie všetky spoločnosti sa vám budú perfektne hodiť. Ak máte ťažkosti s prispôsobením sa novému zamestnávateľovi, mali by ste tomu venovať najlepšie úsilie, ale tiež byť pripravený odísť, ak nevidíte žiadnu nádej, že by to mohlo fungovať. Najlepšie je urobiť to počas prvých týždňov, ak sa dá.

Na váš úspech

Komentáre

Povedzte nám, čo si myslíte ......

Musíte byť prihlásený na pridanie komentára.