7 rád od charizmatických vodcov
Napísal Peter
Zaradené pod VODCOVSTVO
Všetci najlepší vedúci pracovníci a obchodní poradcovia Vám s istotou povedia, že charizma je skutočne nevyhnutnosťou pre úspech v kariére, a to hlavne ak chcete dosiahnuť tie najvyššie vedúce pozície. V mojej najnovšej príručke “Vedenie a Vodcovstvo” som skúmal 24 výkonných riaditeľov rôznych spoločností a vedúcich pracovníkov, ktorých považujú za charizmatických vodcov – medzi inými aj Arnolda Schwarzeneggera a riaditeľa spoločnosti Apple, Steva Jobsa. Všetci títo ľudia mali spoločných sedem vlastností. Ak spoznáme ich spôsoby správania a osvojíme si ich vo svojom vlastnom profesionálnom styku, môžeme aj my vyžarovať tú istú charizmu.
Tu je sedem spôsobov, ako vyžarovať charizmu vo svojom profesionálnom živote.
1 – Buďte plný nadšenia
Nadšení ľudia veľmi silno vyjadrujú svoj emocionálny vzťah s predmetom ich rozprávania. Niektorí z najväčších učiteľov a vodcov, vrátane Johna Maxwella, Stevena Coveya and Anthonyho Robbinsa, rozprávajú na svojich seminároch príbehy, ktorými demonštrujú svoj odkaz, s obrovským nadšením.
2 – Majte v sebe neobmedzene množstvo energie
Charizmatickí ľudia sú stále v úžasnej forme a keď vchádzajú do miestnosti, šíria okolo seba neobyčajnú energiu. Spomínam si, ako som videl Arnolda Schwarzeneggera prednášať – mal oveľa viac energie ako ktokoľvek iný v miestnosti. On však na tom neustále pracuje. Aj napriek obrovskému množstvu svojich každodenných povinností si na to dokáže nájsť čas. Tvrdí, že je to nevyhnutné preto, aby si udržal energiu, potrebnú pre splnenie každodenných požiadaviek svojho profesionálneho života.
3 – Jasne a neohrozene vyjadrite svoju víziu
Ľudia, ktorí na ostatných pôsobia podnecujúco, dokážu aj neohrozene vyjadriť svoje rovnako podnecujúce vízie. Jedno z najslávnejších vyjadrení takejto vízie pochádza od legendárneho podnikateľa Steva Jobsa. Jobs presvedčil bývalého výkonného riaditeľa spoločnosti Pepsi – Johna Scullyho – prevziať riadenie spoločnosti Apple pomocou jednej otázky, “Chcete do konca svojho života predávať sladenú vodu; alebo chcete získať šancu zmeniť svet?” Scullymu naozaj netrvalo veľmi dlho, aby túto výzvu prijal.
Akým spôsobom ešte môžete vyžarovať svoju charizmu?
4 – Oživte svoj prejav
Charizmatickí rečníci nerozprávajú monotónne. Majú úžasný hlasový prednes, plný ‘kopcov a údolí’ – zrýchľujú alebo spomaľujú, aby tým zdôraznili hlavnú myšlienku. Zvyšujú a znižujú svoj hlas v priebehu jednej alebo dvoch viet. Monotónny prejav s hlasom bez života je jednotvárny, nudný a nijakým spôsobom poslucháčov neupúta.
5 – Buďte sebaistý
Charizmatickí vodcovia používajú sebaistú a rozhodnú reč tela. Udržujte očný kontakt viac ako 80% z daného času a rozprávajte priamo k jednotlivým ľuďom v publiku, namiesto náhodného rozhliadania sa po miestnosti, či dokonca pozerania sa ponad hlavy Vašich poslucháčov (tak ako to robia mnohí rečníci). Používajte gestikuláciu a stále udržujte správne držanie tela.
6 – Hovorte stručne a jasne
Charizmatických ľudí sa dá ľahko počúvať, pretože ich poznámky sú stručné a jasné. Raz som pracoval s riaditeľom istej internetovej spoločnosti, ktorý opísal svoje podnikanie takto: “Naša spoločnosť ako prvá vyvinula inteligentné riešenia, ktoré dramaticky urýchlili sieťový prenos a zlepšili dizajn internetových web stránok.“ Preklad: Vytvorili sme rýchle, interaktívne a atraktívne internetové web stránky. Vždy sa snažte vyjadrovať jednoducho a jasne.
7 – Charizmatickí ľudia sú veľmi radostní
Britsky bilionár Richard Branson nikdy nezačne v niečom podnikať, pokiaľ ho to aj nebaví. A je to aj vidno. Jeho nadšenie pre dané projekty je nákazlivé a prenáša sa naozaj na všetkých – na zákazníkov, kolegov, zamestnancov, aj investorov.
Nájdite kľúč k Vašej charizme
Hoci Vám mnohí ľudia povedia, že charizme sa nedá naučiť, naozaj stojí za to spoznať a osvojiť si týchto sedem vlastností obchodných vodcov, ktorých iní pokladajú za charizmatických. Je to ten typ mužov, ktorých jednoducho musíte nasledovať. Osvojenie si týchto siedmich princípov vo Vašom profesionálnom živote Vám pomôže presvedčiť ostatných, aby si kúpili to, čo predávate, alebo aby nasledovali Vás a Vašu víziu.
tému článku navrhol: Daniel P, Trnava
Igor
Ďakujem za článok 🙂
Daniel
potesenie je na nasej strane 😉
Charisma guy
Skvelý článok, ešte doplním, že charizmatickí ľudia majú silný zdravý sebaobraz a veria v seba. Majú spracované negatívne zážitky z minulosti a nepretvarujú sa v kĽúčových okamihoch. A čo sa týka toho 1.bodu, tak mohol byť omnoho viac rozvinutý do hĺbky… to nadšenie je kľúč a súvisí aj s energiou a vnútorným nastavením. Keď človek nemá chuť alebo nie je v stave, tak nesmie to predstierať, lebo to ľudia prekuknú to celé namýšľanie si, takže v tomto mohol ísť článok viac do hĺbky.
Tiež sa mi páči stránka http://www.TajomstvaCharizmy.sk ktorá sa viac špecializuje na charizmu.