- Mladý a úspešný – sebadôvera, vzťahy, financie, kariéra, vodcovstvo, zdravie a fitness - http://www.mlady-uspesny.sk -

Byť na Slovensku „webmaster“

Ako mnohí z vás už vedia, odkedy som skončil s profesionálnym hudobným vystupovaním, začal som s niekoľkými malými biznismi – väčšina z nich mi vynáša peniaze cez internet. Preto spolu s mojim tímom trávim veľa času tým, že pomáham iným spoločnostiam rozvíjať ich marketing a podnikanie online.

Príliš veľa webových stránok na Slovensku „stojí na mieste.“ Už celé mesiace alebo dokonca roky neboli aktualizované.

Ak hľadáte niekoho, kto môže zviditeľniť vašu spoločnosť online – prosím, kontaktujte nás. Byť „webovým majstrom“ už viac nie je len o vytváraní skvele vyzerajúcej webovej stránky. Existujú ďalšie veľmi dôležité oblasti, v ktorých by skutočný „webmaster“ mal byť majstrom. Zahŕňa to „techniky sociálnych médií“, optimalizáciu pre vyhľadávače, konverzáciu so zákazníkom, emailový, video a médiový marketing a oveľa viac.

Predaj

Ak nevedia ako správne predávať, mali by zabudnúť na myšlienku byť webovým majstrom. Webmaster vie ako vyrobiť nové tipy na predaj, ako začať budovať vzťahy, pýtať sa skúmavé otázky, ktoré odhalia výzvy, založiť si dôveryhodnosť a dôveru a pýtať sa na biznisy. Tieto schopnosti nie sú typické pre väčšinu majstrov webu, ktorí trávia väčšinu svojho času tým, že sa učia kódy a grafiky. Ale tieto zručnosti sú rozhodujúce, ak podniky chcú, aby ich biznis rástol online. Prečo by ste si objednávali webmajstera, ktorý nevie ako predávať? Ako vám môže webmajster, ktorý nevie predávať, pomôcť k tomu, aby váš predaj narastal?

Ironické je, že si mnohí slovenskí webmajstri myslia, že predaj je o robení dojmu na zákazníka skvele vyzerajúcou webovou stránkou namiesto toho, aby sa stotožnil s tým ako pomôcť a slúžiť lepšie zákazníkovi.

Projektový manažment

Ak webový majster nie je silný vo vytyčovaní si cieľov, v skúmaní ich napredovania, vo vyvíjaní činnosti a v mesačnom ohlasovaní výsledkov, skoro stratí klientov.

Aby ste sa vyhli takýmto webmajstrom, opýtajte sa na ich mesačné uzávierky. Zistite si, čo robili pred troma a pred šiestimi mesiacmi. Buďte odolní voči agentúram, ktoré vám povedia, že musíte stráviť tri mesiace analyzovaním a opravovaním vecí alebo že musíte navrhnúť vašu stránku od nuly. Tieto veci môžu byť nutné, ale dobrý webový majster sa snaží, aby tipy na výrobu a predaj fungovali správnym spôsobom a to spustením vstupných stránok a blogu. Postupne sa vrátia k oprave ďalších otázok.

Grafický dizajn & webové programovanie

Na to, aby ste navrhli a spustili webovú stránku, blog alebo vstupné stránky, sú absolútne nevyhnutné zručnosti umeleckého grafického dizajnu a schopnosť písať kód.

Analytické zručnosti

Na to, aby ste sa stali úspešným webovým majstrom, je obzvlášť dôležitá zručnosť čítať grafy a tabuľky. Bez merania je nemožné zlepšovať výsledky a to, ako ich podávať. Opýtajte sa svojho webového majstra ako meria svoje výsledky a ako ich podáva. Každý mesiac by ich mal s vami posúdiť a porozprávať sa o tom, ako ich môžete zlepšiť.

Vždy sa snažím, aby som bol krok vpredu a to tým, že dávam dokopy plán, ktorý je tradičný pre biznis, s ktorým pracujem, založený na analýzach webových stránok spoločností, ktoré som vytvoril ja a ich webových stránkach od konkurencie.

Schopnosti v tvorení obsahu

Najkritickejšou zručnosťou pre majstra vo webových stránkach je tvorba obsahu. Obsah je motorom, ktorý priťahuje návštevníkov ku webovej stránke; je to ponuka, ktorá prinúti návštevníka premeniť sa na potencionálneho zákazníka; to je to, čo vzdeláva potencionálneho zákazníka, takže sa stane skutočným zákazníkom. Obsah dobrej webovej stránky je kľúčom k online marketingu. Webový majster, ktorý nie je dosť nápomocný v tvorení dobrého online obsahu, vám nepomôže dosiahnuť neustály online rast.

Všetky vyššie spomenuté schopnosti nemusia byť ovládané jednou osobou, ale webová spoločnosť, s ktorou pracujete, by mala mať personálne zastúpenie, ktoré sa zaoberá všetkými spomenutými oblasťami. Skutočný majster vo webových stránkach nevytvára jednoducho len dobre vyzerajúcu webovú stránku. Vytvára webovú stránku, ktorá má počas nastávajúcich rokov stúpajúci počet návštevníkov a spokojných zákazníkov.