Opustite svoju zónu pohodlia
Väčšina ľudí a väčšina organizácií pôsobí v pohodlnom svete, ktorý limituje ich možnosti, ich myslenie a ich úspechy. Ak chcete zaujímavejší život, potom musíte trocha riskovať. Ak chcete byť dobrodružnejší vo svojom myslení, potom by ste mali byť dobrodružnejší vo vašich aktivitách. Zámerne sa púšťajte mimo bežnej rutiny. Skúšajte veci, ktoré normálne neskúšate. Robte veci, ktoré ste nikdy predtým nerobili. Robte veci, ktoré vás strašia.
Tu je niekoľko nápadov ako posúvať samých seba mimo vašej osobnej zóny pohodlia.
- Dajte sa na lekcie tanca
- Skúste nový šport ako je napríklad kaňoning.
- Navštívte detský domov
- Natočte film o mieste, kde ste vyrastali
- Prečítajte si webovú stránku, ktoré vás inšpiruje
- Zahrajte si v hudobnej kapele
- Choďte do galérie umenia
- Naučte sa cudzí jazyk
- Pomôžte v charitatívnom projekte
- Staňte sa návštevníkom väznice
- Každý deň sa rozprávajte s niekým novým. Pozorne ich počúvajte.
Rovnakú filozofiu aplikujte vo vašom podnikaní. Máme vo zvyku skrývať sa za staré mottá ako:
- Zostaňte pri tom, čo viete najlepšie.
- Zamerajte sa na vaše sily.
- Neskúšajte byť všetkým pre všetkých.
Tieto mottá môžu byť výhovorkami pre to, aby sme ostali vo svojej pohodlnej zóne podnikania. Avšak skúšaním nových aktivít získame nové skúsenosti a zručnosti. Ak stále robíme tie isté veci, naučíme sa veľmi málo.
Nokia bola pôvodne malá fínska drevárska spoločnosť;a veľa ráz sa zmenila. Skúsila všetky druhy rôznych vecí. Raz Nokia urobila gumenné topánky. Teraz je jednou zo svetových lídrov v produkcii mobilných telefónov a je obdivovaná ako vodca v inovácii.
Spoločnosť „Virgin“ začala ako nahrávacia spoločnosť. Richard Branson viedol v nespočetných striedaniach podnikania. Mnohé experimenty zlyhali, ale napokon založili podnikanie v oblastiach ako sú vlaky, aerolinky, knihy, coca-cola, a podobne.
Ak my ako individualisti potrebujeme postrčenie, aby sme sa dostali zo zóny pohodlia, potom organizácia potrebuje veľké nakopnutie. Vyžaduje to odvahu a rozhodnutie, aby sme vyskúšali nové podnikateľské iniciatívy v oblasti mimo našich základných kompetencií.
Ak chcete uspieť na osobnej alebo organizačnej úrovni, potom sa musíte ustavične nabádať ku výzve. Neprestávajte skúšať niečo nové.
Čo urobíte dnes? Dajte nám vedieť v komentároch…
Kamil
Hovorí sa, že ryba smrdí od hlavy. Takže čo ja dnes urobím nové, čo som doteraz nerobil? Oslovil som firmy (a naďalej budem oslovovať), ktoré som doposiaľ obchádzal – stretnem sa s najvyššími predstaviteľmi – konateľmi, generálnymi manažérmi… a podelím sa s nimi o myšlienky, ktoré šírime aj prostredníctvom vás cez http://www.mlady-uspesny.sk. Ponúknem im príležitosť, ktorá keď prerastie v silný synergický efekt – môže znamenať veľa.
Teším sa z každého nového dňa.
Kamil